miercuri, 25 martie 2009

Cremsnit

una dintre prajiturile mele preferate... imi aminteste cu drag de copilarie... si de mama

prajitura e fina, delicata si... va las pe voi sa va convingeti! :D

poza de defilare:


Ingrediente:
foi de cremsnit ( gata cumparate, ca sa nu-mi mai bat capul)- ca sa puteti taia mai usor, va recomad sa rumeniti un pic foile in cuptor si sa le dati apoi la racit
5 oua
300 gr.zahar
1 l lapte
100 gr.amidon
200 gr unt ( eu am pus 100 gr ca sa fie mai light)
zahar vanilat
300 ml frisca (optional)- nu apare in poza

Laptele se pune la fiert impreuna cu vanilia...


albusurile se bat spuma, pana fac tepi...
apoi se adauga zaharul si se bate bine pana se obtine o spuma tare si lucioasa


se adauga unul cate unul galbenusurile...


apoi se incorporeaza amidonul



cand laptele incepe sa fiarba, se dauga spuma de albusuri treptat, nu toata odata si se amesteca bine cu lingura...
specificatii!!! oala in care fierbeti laptele sa fie destul de mare ca sa incapa si spuma de albusuri...
amestecati tot timpul pana incepe sa se ingroase...
trebuie sa rezulte o crema groasa ( sa cada greu de pe lingura de lemn)

cand este calduta, mai bine rece, se incorporeaza untul taiat cubulete...



crema se da la rece sa se intareasca bine...
se pune pe foaie...

se netezeste bine...


apoi am adaugat si 300 ml frisca lichida batuta bine la mixer...
o montam deasupra cremei niveland frumos...
iar deasupra am pus o foaie faramitata ca sa pot taia frumos cresnitul
ta daaam!

mai de aproape
se sectiunea!

bun rau! :D

23 de comentarii:

Vicky spunea...

Arata foarte bine cremsnit-ul tau, cred ca a fost si foarte bun.

diamond spunea...

da, Vicky, a fost tare bun :D

multumesc mult!te poop!:P

Elena Sandor spunea...

Fato deci imi faci pofta si poate te trezesti cu mine la usa, si mie imi place mult cremsnit-ul!

diamond spunea...

ma trezesc cu tine la usa?? :D :D abia astept! sa-ti spun adresa?

Gabriela Cara spunea...

Frumusete mica, ce-mi facusi bre? Cremsnitul tau arata de milioane si mie mi-ai facut pofta.
Concluziune: tre sa-l fac!
Pupicei!

diamond spunea...

multumesc, Gabitza! daca il vei face nu vei regreta! :D

Gargarita spunea...

Ce bine arataaa!!!super!

diamond spunea...

Gargarito, sa vezi ce bun e, nu gluma :D

Sandy spunea...

foarte ine arata. Eu reteta ce o am e cu budinca de vanilie si nu gasesc aici asa ca acum ca vad reteta ta am sa o probez. as vrea sa aiba gustul original ca la cremesul ce eu il stiu dar asta ma pot lamuri numai dupa ce fac nu ?:) O nelamurile. Albusurile se pun cand inca laptele e pe foc sau se ia laptele de pe foc can incepe sa fiarba? Untul la fel. Cand sunt toate pe foc sau nu? Si nu se pune direct pe prajitura?Inainte se lasa sa se intareasca in frigider apoi se pune? Cam multe intrebari nu?:P

diamond spunea...

Alex, iti raspund cu placere la toate intrebarile!:D
laptele se pune pe foc, si cand incepe se fiarba se adauga in fir subtire, sau turnand incetul cu incetul albusurile... oala e inca pe foc... nu o dai la o parte...va incepe sa se ingroase imediat...amesteci tot timpul, pana se intareste bine de tot

sa folosesti o oala incapatoare...


untul se incorporeaza dupa ce s-a racit crema! crema se da la frigider sa racoreasca bine, apoi se monteaza pe blaturi! :D

sper ca am explicat bine!:D pt orice nelamurire, iti stau la dispozitie! te pup, si spor!

Anonim spunea...

o reteta deosebita,felicitari,am cumparat si eu ingredientele doar k nu am gasit amidon...imi poti spune te rog cu ce-l pot inlocui,si cat cantitate ptr a-mi reusii si mie cremsnitul,plssss

diamond spunea...

amidonul, se inlocuieste cu faina! stiu ca singura diferenta dintre faina si amidon este ca amidonul e mult mai fin si se incorporeaza mai usor! mai cauta poate gasesti... sa revii cu vesti... multumesc pt vizita! te mai astept! daca mai ai nelamuriri, intreaba-ma!:D

Sandy spunea...

Cred ca am inteles am sa probez sa stii. Sa vad daca gasesc de toate. Apropo untul o sa se amestece bine daca nu il frec inainte? Ca vad c tu l-ai pus asa cubulete.

diamond spunea...

Alex, intotdeauna pun untul cubulete, n-am incercat niciodata frecat! untul se pune in crema calie, rece, se amesteca bine... pana se incorporeaza. unele unturi contin apa multa si e bine sa probezi putin cate putin ca sa nu se inmoaie crema! au fost dati cand din cauza calitatii proaste a untului am pus doar cateva cubulete... crema tb sa ramana ferma si groasa...

Alex incep sa am emotii!:D sper sa-mi dai vesti bune!:P

Anonim spunea...

Multumesc din suflet,m-a ajutat foarte mult reteta si foto. atat de bine explicate,mi-a iesit SAVUROS ,DELICIOS,multumesc din suflet ptr. reteta si ptr. site.Tot ce iti doresti,:*:*:*

Anonim spunea...

P.S. am gasit amidon la kaufland :">,o sa repet pana la batranete reteta deci de la 22 ai mei..pana atunci ...nu exagerez mi-a placut fff mult.multumesc

diamond spunea...

ma bucur ca ti-a placut si ca ti-am fost de folos! :D si mie imi place mult cremsnitul, il savurez cu placere nu gluma! :D iti multumesc pt vizita, sper ca vei mai gasi retete care iti plac si sunt pe gustul tau :D te astept oricand! :D

Anonim spunea...

toate-mi plac,pe cuvant dar intotdeauna am avut o curiozitate deosebita despre prepararea cremsnit-ului,app. ai idee sau tot asa in imagini o reteta asa bn explikta despre crema de vanilie...?mi-as dorii sa fac eclere dar imi este frik din kuza aluatului si-a cremei :D,pupic

diamond spunea...

parca mi-ai citit gandurile... in curand sper sa pun o reteta in imagini atat cu crema de vanilie cat si cu eclere... :P

Anonim spunea...

pupic,si abia astept

diamond spunea...

nu m-am tinut de cuvant, dar nu am renuntat la retete!

Anonim spunea...

dupa ce am facut chees cake-ul cu fructe de padure si mi-a iesit DEMENTIAL de mi s-au urcat laudele la cap, acum intentionez sa fac si un mic cremsnit!
Promit sa revin cu vesti !
toate cele bune ,
Ela

diamond spunea...

Ela, ma bucur ca ai avut succes :D la cat mai multe si de acum inainte :D iti dau o mica sugestie pt cremsnit: tine foile putin in cuptor sa se aureasca, devin mai crocante si mai uscate, aborb umezela din crema si se va taia mult mai usor :D
te astept cu rezultate maxime , pup