sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Prajitura Alba-ca-zapada

pe pitici nu i-am gasit!:))

prajitura asta este...un vis! se enumera clar printre preferatele mele, fina, cremoasa, potrivit de dulce! mama imi facea adesea prajitura asta, imi amintesc cu drag cum incercam sa o ajut sa rad lamaia, sa tai punga de lapte...ehe...

Pozele de prezentare:

sectiuni:



e tare frageda si cremoasa ...

Ingrediente foi:
3 oua
9 linguri zahar
9 linguri ulei
9 linguri lapte
1/2 lingurita amoniac- stins in zeama de lamaie
1 plic zahar vanilat
faina cat cuprinde- cam 4 cani si jumatate

am pus in cuva robotului toate ingredientele...

a iesit o coca de consistenta asta... coca este moale si maleabila... daca mai trebuie faina mai completati...cat sa se desprinda de pe maini...

aluatul rezultat se imparte in 3 parti egale...

se intind foi care se coc pe fundul unei tavi unse cu putin ulei...
cuptorul trebuie sa fie incins in prealabil...se tin intre 6-8 min, depinde de cuptorul fiecaruia... eu le-am tinut cat 7 min. nu le-am vrut prea bronzate...

Crema:
1 litru de lapte
8 linguri rase de faina
6 linguri rase de zahar
1 plic zahar vanilat
200 gr. unt (la temperatura camerei)
zeama si coaja de la o lamaie

zahar pudra pt deasupra

intr-un castron amestecam faina cu 10 linguri de lapte si cu zaharul...

restul de lapte se pune la fiert...cu coaja rasa de lamaie

cand laptele da in fiert, se trage vasul de pe foc, se adauga toata compozitia din castronel si se amesteca bine...
se pune cratita iar pe foc si amestecam continuu pana cand crema incepe sa se dezlipeasca de pe vas...

lasati crema sa se raceasca, iar cand este RECE incorporati untul taiat cubulete amestecand bine...

apoi se adauga zeama de lamaie amestecand usor...

se asambleza prajitura:


cand am pus ultima foaie, am acoperit cu folie alimentara si am pus 2 blaturi/tocatoare de lemn grele deasupra si am dat la frigider. tb sa stea cel putin 12 ore ca se se inmoaie foile.

stiu e mult timp de asteptare dar ...merita!:D serios, e delicioasa!



Ii multumesc Narniei ca mi-a fost de mare ajutor in facutul foilor!reteta de foi este a ei! pup mare!

sa aveti pofta! va pup!

22 de comentarii:

Elena Toma spunea...

Foaaaarte frumoasa! Astept nerabdatoare reteta. Desi banuiesc cam cum stau lucrurile, tot sunt curioasa. Felicitari pentru "printesa" asta!

Narnia spunea...

Ce pofta mi-ai facut de o prajitura din asta. :)) N-am mai facut una de cativa ani, nici nu stiu de ce, mie imi placea mult. Arata tare bine a ta. Te pup cu drag.

Cool Chic Style Fashion spunea...

mmmm...very pretty ! stefania

Bunny spunea...

Diamantato, felicitari :), a iesit ca la carte! Am facut si eu vara asta, insa nu am mai repetat-o din motive lesne de ghicit, hihi!

diamond spunea...

multumesc tare mult, Elena! esti prea dragutza!:D am postat reteta! parajitura asta imi place la nebunie!te pup!

diamond spunea...

Narnia, draga mea, apuca-te repede sa o faci! :D e minunata! reteta foilor iti apartine asa cum am spus in final! te pup dulce si iti multumesc!

diamond spunea...

multumesc, stafania! bine ai venit!

diamond spunea...

multumesc, iepurash! si eu am o lene maxima cand e vorba sa coc foi! :D te pup dulce si mai vino pe la mine!:D

Bunny spunea...

Diamantato, sa ai parte de zile stralucitoare, vesele, pline de bucurii!

Anonim spunea...

astazi am facut si eu prajitura asta,mi-a iesit foarte buna,maine o sa-i duc si mamei mele care o facea cand eram copil,dar acum cu atatea retete moderne nu mai face retete "batrane"oricum este delicioasa.Am mai executat retete de pe blogul tau si mi-au placut,de mult al urmaresc dar nu am fost hotarata pana astazi sa-ti multumesc desi ,meriti multe laude.
O zi buna!!Mirela-ARAD

mirela spunea...

super buna

Ala Oancea spunea...

Si mie mi-ai facut pofta ! Ce buna o facea si mama mea :) Am eu o problema cu foile, dar trebuie sa o incerc !

diamond spunea...

draga Mirela, bine ai venit pe blog! ma bucur tare mult ca ai incercat prajitura si ti-a placut! sa vedem ce va zice mama!:D multumesc mult pt aprecieri! te pup,si te maia stept!

diamond spunea...

hei, buna, Ala!:D ce problea ai cu foile? zi-mi repede poate dau o mana de ajutor!:D stii ca e delicioasa, nu
? :D :D vreau sa iti fac pofta maxima!:D

Ala Oancea spunea...

Am facut mai demult foi cu miere si imi aduc aminte ca m-am chinuit mult sa le intind :) Dar era aluat preparat la cald. Foile astea sunt altfel si cred ca o sa ma descurc mai bine :) Am sa incerc prajitura si te anunt cum mi-a iesit ;)

diamond spunea...

Ala, draga mea, foilea astea se intind usor, fara prea mare efort! :D foi cu miere nu am facut! ai postat undeva reteta sa vad cum a iesit? te pup, si spor in toate!

Liana10 spunea...

Si mie imi place de mooor prajitura asta!

diamond spunea...

oh, da, te inteleg perfect!:D

Bine ai venit!:D

Ioana spunea...

E prajitura copilariei mele! Imi lasa gura apa numai cand ma gandesc la gustul fin-acrisor de la lamaie. Mama lasa foile o zi la uscat si a doua zi le umplea cu crema.
Arata foarte bine! Felicitari!

Anonim spunea...

Astazi am inceput si eu prajitura! Prima mea prajitura cu foi! Abia astept sa o si gust, dar mai e pana maine! O zi frumoasa!

diamond spunea...

multumesc, Ioana!

diamond spunea...

imi pare bine ca ai incercat reteta! as fi vrut sa-mi spui daca ti-a placut :D raspund tarziu, si imi cer scuze.