marți, 13 iulie 2010

Prajitura 'Valurile Dunarii'

reteta desera va promit... nu am timp mai de nimik! va pup! nici rabdare n-am avut sa se intareasca crema deasupra la frigider!:D daca ati sti ce buna e... :D


dupa o relativ de lunga absenta...am revenit! am lipsit motivat...

Ioana sper ca n-ai nascut intre timp!:D

Flori, imi pare rau ca nu am putut pune reteta mai curand!

asadar, poza de defilare:



Ingrediente:

blat
250 gr unt moale
250 gr zahar
6 oua
350 gr faina
2 linguri cacao
un plic praf copt

crema
1 plic praf budinca vanilie sa (si va recomand cu multa caldura mai mult decat orice budinca la plic, o crema de vanilie home-made)
100 gr zahar pudra
300 ml lapte
100 gr unt

si visinele spalate curatate de cozi si samburi- merg si visine din compot


intr-un bol mixam bine untul cu zaharul...

ouale se incorporeaza unul cate unul numai dupa ce s-au mixat bine in compozitie...

faina se amesteca impreuna cu praful de copt si se adauga in ploaie peste compozitie...

compozitia se imparte in doua parti egale...intr-una din ele se adauga cele doua linguri de cacao...

intr-o tava tapetata cu ulei si faina se toarna compozitia fara cacao, apoi deasupra se niveleaza frumos cea cu cacao...


apoi se adauga visinile scurse...

se da la in cuptorul incins in prealabil timp de 25-30 de min...faceti testul cu scobitoare...daca iese curat...e gata...

intre timp se pregateste budinca dupa instructiunile de pe plic...plus eu am mai adaugat 2 linguri rase de amidon ca sa fiu sigura ca sta teapana...
dupa ce se raceste crema se mixeaza untul...
deasupra am ras ciocolata...se da la frigider pt cateva ore...cand...crema se va intari si blatul va absorbi din umezeala cremei...

mie mi s-a parut ca este mult mai buna a doua zi chiar si a treia zi... blatul e mult mai umed...

eu n-am mai avut rabdare sa stea la frigider...am pozat-o rapid...mi-era si pofta ce-i drept!:D

daca puteti inlocui crema de la plic cu cea facuta in casa e excelent!


pofta maxima!

sectiuni:


sursa: Bucataria Paradis! iti multumesc mult draga mea!:D

27 de comentarii:

Momo spunea...

mama,ce nebunie!

Un dulce aromat spunea...

Cum poate sa arate prajitura asta,E dementiala.Te pup.

Micul spunea...

Superba ti-a iesit.
O seara faina sa ai.

CamiWitt spunea...

Fetita mea mumoasa, nu am crezut niciodata ca o sa faci tu Valurile Dunarii!? De ce? Are milioane de calorii si dupa cite te stiu nu prea adori aceste retete. Crema neintarita face Dunarea in furtuna, hi,hi,hi... Mami Cami te tzuca dulce,

boscodina spunea...

tare tare bine arata :) si dunarea care scalda malurile...10 cuie nu ajung pentru pofta :)felicitari

Lilly spunea...

E si preferata noastra!

Craita spunea...

vai ce grozava e :x

Iden spunea...

Frumos tort.
Este un păcat că site-ul nu este interpret.

cupcake spunea...

vai cum arata !vrem reteta vrem vrem!:D

Bucatareasa Incepatoare spunea...

Draga mea,
EXTRAORDINAR!

ghiocel07 spunea...

Oau, cum arata! Mi-a facut imediat cu ochiul. Acum ca au trecut visinele, oare merge si cu alte fructe? Merita incercat.

diamond spunea...

multumesc alison :D

diamond spunea...

Nela, sa vezi tu ce buna e... plina de calorii da merita :D

diamond spunea...

saru-mana Micule! te pup

diamond spunea...

Cami, draga mea :P crema s-a intarit la frigider da nerbdarea mea a fost fara limite :D imi plac prajiturile cu crema, diferite straturi...nebunii de gusturi... am mai ocolit dulciurile grele...sa nu fiu gabarit depasit :D te pup dulce, draga mea :D

diamond spunea...

multumesc mult boscodino :D te pup

diamond spunea...

Lilly cred ca reteta este a ta, eu am gasit-o pe blogul lui Paradis:D iti multumesc, meritul e al tau :D

diamond spunea...

hei, Goldie, iti multumesc mult:D te pup:P

diamond spunea...

Iden iti multumesc, imi explici te rog ca sa fac? ce limba de intereseaza?

diamond spunea...

gata Atzu, dorinta ti-a fost indeplinita :D pup

diamond spunea...

multumesc mult Mihaela :D pup

diamond spunea...

ghiocelule, cred ca merge si cu altceva, numai ca nu se va mau numi Valurile Dunarii :D spor :D

Anonim spunea...

Diamond, felicitari, ti-a iesit f. faina! Este si una dintre favoritele mele. La crema, eu pun intr-o oala praful de budinca (doua plicuri,750ml lapte) amestecat cu putin lapte rece pana se face ca o crema,apoi amestec cu restul de lapte, tot rece, adaug untul rece, fara sa-l mai amestec. Oala o pun la foc, dupa ce a dat budinca o data in clocot si s-a ingrosat, se amesteca desigur incontinuu, o pun direct peste blatul cald al prajiturii.O las sa se racoreasca si apoi o pun la frigider. Asa se imbiba budinca mai bine in blat si dureaza mai putin pregatirea prajiturii. Cand e rece bine, pun glazura de ciocolata "valurita", ca... de .. "valurile Dunarii".

diamond spunea...

multumesc frumos pt aprecieri si pt ponturi!:D te mai astept!

cristina spunea...

super arata!cred ca este si ff buna. maine vreau s-o incerc si eu.am rugamintea de-ami spune si mie dimensiunile tavii. multumesc. o fac pt un eveniment si vreau sa iasa bine de la inceput. multumiri

diamond spunea...

buna, cristina! dimensiunea tavii este de 21x31 cm! te astept cu vesti bune!spor la prajiturit!

cristina spunea...

Multumesc mult pt raspunsul prompt.acum cand am citit raspunsul tau am vazut ce greseala mare am facut (rugamintea de a-mi), era f tarziu:(.sambata este evenimentul(logodna) si ma gandeam sa fac prajitura maine dimineata ca sa nu se invecheasca daca o fac de azi.
multumesc inca o data.