vineri, 19 noiembrie 2010

Placinta cu dovleac - fara cuvintzele :D

O placinta delicioasa cu foi fragede, delicate si moi...

e chiar mai buna a doua zi ...

Prezentarea:

direct in problema...:))


Ingrediente:
Foi

500 gr. faina
1/2 lingurita sare
3 linguri ulei
un cub drojdie proaspata
apa calda cat cuprinde

Umplutura:
dovleac cca 1 kg jumate- 1kg.700 gr.
ulei
zahar
scortisoara

1 galbenus pt uns deasupra

optional nuca
Am pus in cuva robotului faina, sarea, uleiul, drojia dizolvata intr-o canutza de apa caldutza...

am lasat un pic sa se umfle drojdia...


am mixat 1 min-2 pana s-a format o coca pe care am framantat-o la mana pt cateva minute...

aluatul este foarte elastic si maleabil ...
se lasa sa se odihneasca pt cel putin 15 min...

se intind foile cat mai subtiri...

am pus pe fiecare foaie 3 linguri de ulei...


apoi dovleacul- pe care l-am pregatit cu ajutorul unei linguri ... apelati la robot daca aveti e simplu si rapid sau...razatoare... si cu lingura merge bine, scobit frumos...:D

nu am calit dovleacul l-am amestecat cu un praf de sare si cu scortisoara... dupa care am pus pe foaie...

trei linguri de zahar...

se ruleaza frumos...

se pun drugii de placinta in tava...

se ung cu galbenus de ou cu putin zahar pudra si un strop de apa si se dau la cuptor...


intr-un din drugi am strecurat miez de nuca si am marit un pic doza de zahar... o nebunie...


cand am scos din cuptor crusta de deasupra era un pic cam tare, am acoperit tava cu un prosop umed si am pudrat cu zahar...


uite asa, foile sunt umede pt ca absorb umezeala umpluturii... e delicioasa :D


Pofta extrema :D multumesc, Elaida!

14 comentarii:

Mihaela spunea...

Arata minunat!!!!
Astept si reteta ca am dovleacul pe masa, cere sa il bag in placinta :)

Tudor Elena Cristina.... spunea...

chiar fara cuvinteee......insa cred k e de post reteta....si o sa mi fac si eu...chiar maine....pupici...la cat mai multe retete

diamond spunea...

a venit si reteta!:D spor la treaba!:D

diamond spunea...

me and you- e de post reteta, poti scoate oul cu care am uns deasupra! multumesc, spor si tie!:D

Craita spunea...

hei,uite ce indemanatica esti!nu stiu daca m-as fi descurcat sa intind foile atat de subtiri.te felicit si te pup dulce,mai astept retete interesante!

Mihaela spunea...

Maine o pun si eu in aplicare .
Arata senzational!

Maya spunea...

Arata suuuper placinta ta cu dovleac!Îmi place si headerul tau :)

Le Blog Piquant spunea...

O frumusete placinta ta! si eu ador placinta de dovleac! Bravo! O saptamana frumoasa :*

diamond spunea...

Craita, sigur ai reusi...foile sunt foarte elastice si se intind super usor :D si eu te pupo si mult spor in toate :D

diamond spunea...

Miha, iti urez spor maxim :D

diamond spunea...

multumesc frumos Maya :D header-ul l-am luat de pe net, sper sa nu fi comis vreo boacana :D

diamond spunea...

Le blog, multumesc frumos :D o saptamana buna cu mult spor iti urez si tie, te pup :D

Anonim spunea...

Arata minunat !!! Cam cat ar trebui sa o tinem la cuptor si la ce temperatura ? Multumesc.

diamond spunea...

scuze de intarziere ...eu le tin cca 40 de min pana vad ca se rumeneste pe margini si deasupra(capata o culoare aurie)

eu am un cuptor cu ceas nu cu temperaturi. stiu ca 200 grade e temperatura optima dar tb sa lasati un min 20 de min sa se incinga cuptorul. mult succes