sâmbătă, 20 februarie 2010

Prajitura cu mere (de post) - Visul copilariei

da, e chipesa si intr-adevar e de post, mai putin petala de ciocolata pe care am pus-o in scop decorativ! :D :D

merele sunt delicioase in prajituri, asta o stie toata lumea...reteta asta e o dovada in plus a ceea ce am spus! sa defilam cu mandretea...



Ingrediente:
2 kg de mere- sa nu fie fainoase
50 biscuiti
600 ml de apa
500 gr. zahar- daca merele sunt dulci, mai scadeti din cantitatea de zahar...
4 plicuri praf de budinca de vanilie, caramel etc- eu am pus de vanilie
stafide
rom
scortisoara

stafidele se imbaiaza frumos in rom pt 1/2 h, chiar si 1 h...

500 ml de apa si zaharul se pun la fiert... pana se topeste zaharul si clocoteste apa...

merele taiate, curatate, feliate se adauga peste sirop si se lasa sa se inmoaie... sunt gata in momentul in care isi pierd gustul de crud...(mare atentie, nu le flescaiti)

praful de budinca se amesteca impreuna cu 100 ml de apa... trebuie sa se dizolve tot, fara cocoloase...

amestecul se toarna peste mere, si se amesteca bine, compozitia incepe sa se ingroase...nu lasati mai mult de 1 min-2...

se adauga stafidele scurse bine de rom...

intr-o tava alternam straturile de biscuiti cu crema...
biscuiti...apoi crema...


biscuiti...

crema... ultimul strat trebuie sa fie de crema...


se da la rece pt cateva ore...

sectiune din tava...

aici la defilare...


o linguritza pt mine...

asta este un desert rapid si bun chiar daca nu tineti post...
enjoy!

reteta este a lui
julix_2007 -culinar! felicitationes!

29 de comentarii:

Unknown spunea...

Arata fuarte bine!
Dar biscuiti nu are lapte? oua?

Alexandrina spunea...

Superb arata! Ti-a iesit foarte frumoasa prajitura, felicitari!

Daniela Addario spunea...

Arata de milioane... Mi-ai facut o pofta !!! am sa fac si eu, doar jumatate de portie, ca are prea mult zahar si mi-e frica sa pap...

diamond spunea...

Daniela, draga mea, pui biscuiti de post! :D eu nu am vrut neaparat sa o fac de post ci am vrut sa fac un dulce rapid si simplu! dar biscuiti de post se gasesc garantat! :D

diamond spunea...

multumesc, Alexandrina, esti o dragutza!:D

diamond spunea...

Daniela, asa am spus si eu ca e prea mult zahar,am taiat din portie si ...nu trebuia! :D acum depinde de cat de dulci sunt merele, si nah sunt si 2 kile!:D

fimere spunea...

j'ai aimé ta recette de gâteau aux pommes facile et rapide à tester prochainement je t'en félicite
bonne soirée

pansy spunea...

ce smpla si aratoasa,am s-o incerc si eu.

pansy spunea...

ultimul strat e tot cu mere,ca in sectiune ultimul se vede mai galben decat alea intermediare,ori n-am citit eu bine?si cele 4 prafuri doar cu 100 ml apa ?

Lory spunea...

Excelenta prajiturica!!! maine am sa o prepar si eu ...mai ales ca nu trebuie sa aprind cuptorul :)
Felicitari!!!

diamond spunea...

Fimere, mersi beaucoup!:D

diamond spunea...

pansy, se vede diferit doar din cauza luminii, cred! uita-te la poze!

si in 100 de ml de apa se dizolva praful de budinca, apoi se pune peste siropul unde au clocotit merele! e destul lichid!:D pup!

diamond spunea...

Lory abia astept sa-mi spui daca iti place!:D spor!:D

adnas54 spunea...

Minunat arata, foarte racoroasa cred ce la mere. E de retinut. Sanda

CamiWitt spunea...

Simpla si arata minunat! o duminica placuta! Cami

Olgutza spunea...

Am admirat-o si cand a postat-o julix, dar a ta arata SUPER... Felicitari!!! :)

cupcake spunea...

vai da ce belea arata si ce simplu e de facut si ce gustoasa tre' sa fie...mai inebunit se va face sigur pentru ai mei:D

diamond spunea...

multumesc, Sanda!:D e intr-adevar racoritoare!

diamond spunea...

multumesc mult, Cami! te pup dulce!:D

diamond spunea...

multumesc, Olgutza! de cand a postat-o julix nu m-am lasat pana n-am facut-o!:D

diamond spunea...

multumesc, Antzu, esti dragutza! spor sa ai; si sper sa-ti placa!:D

Lory spunea...

Am facut-o chiar de a doua zi...azi am sa o pun si pe blog...a fost foarte apreciata intradevar e delicioasa...azi o prepar din nou :)
Multumesc mult!
Pupice
Lory

diamond spunea...

multumesc, Lory!sa va fie de bine!:D

Anonim spunea...

Buna!Vreau sa fac si eu aceasta minunatie, insa am o intrebare:nu este dificila taierea prajiturii?Sau se mai inmoaie putin biscuitii de la crema?Ma gandesc ca biscuitii fiind tari, cand bagi cutitul ei "strivesc"crema si aceasta iese prin toate partile.Desi la tine arata...wow!

diamond spunea...

Anonim, bine ai venit! :D

biscuitii vor absorbi umezeala din crema; dupa cateva ore se va taia frumos, fara sa iasa crema pe alaturi... nu vei intampina nici o problema!:D daca te apuci, spor la treaba!

singurul incovenient este ca trebuie sa ai putintica rabdare!:D

Anonim spunea...

Excelenta prajitura, acuma am descoperit-o si eu si am si facut-o doar e post deja...si cum imi era pofta de ceva dulce...
Doamne Ajuta la cat mai multe retete!!! mariana

diamond spunea...

multumesc frumos, Mariana! ma bucur ca ti-a placut! te astept cu placere oricand! :D

julix_2007 spunea...

Diamond, prajitura arata bestial cu modificarile aduse de tine. Anul acesta am transformat-o in tort de revelion, pentru ca e racoroasa si e usoara. Am pus ceva frisca deasupra si ciocolata rasa.
Tare fain blogul, abia acum l-am descoperit, dar il trec la favorite alaturi de blogg-urile culinareselor mele dragi.
Ma bucur ca o artista ca tine mi-a facut onoarea de a reinterpreta o reteta postata de mine.
La multi ani, cu bucurii si impliniri!
julix_2007

diamond spunea...

julix, ce surpriza placuta! :D multumesc mult pt aprecieri! eu iti multumesc la randu-mi pt prajiturica asta minunata care i-a cucerit pe multi! La multi ani cu bucurie si tot ce e mai bun! te pup!:*