miercuri, 17 februarie 2010

o gustare buna si rapida pentru micul dejun!

friganelele sunt ideale pentru diminetile de duminica, cand nu am chef sa fac absolut nimic!:)) nici nu vreau sa aud de gatit! scap repede de micul dejun, avand in vedere ca pot fi si dulci si sarate; depinde de cerinte! ale mele au fost dulci!
mi-am amintit de bunica mea, care atunci cand ramanea in pana de ceva dulce, ne facea repede clatite sau gustarelele astea!

atentie maxima la silueta, sunt ... criminale!:))

ia:

Ingrediente:
felii de paine ( pot fi de o zi, e chiar mai bine)
2 oua
jumatate de cana de lapte
1 esenta de vanilie
ulei
zahar pudra

daca le vreti sarate, sa aveti la indemana felii de cascaval, sunca feliata.

oualele se bat bine, apoi se adauga laptele si esenta de vanilie...

se inmoaie pe o parte si pe alta, nu foarte tare...


apoi se pun la prajit in 2-3 lingurite de ulei bine incins...

se intorc cu grija...sa nu se arda...

se pudreaza cu zahar...
sau se pune deasupra cascaval feliat, cu/sau sunca... buun!


sexiuni:

sursa de inspiratie de la alfinutza!

15 comentarii:

pansy spunea...

pentru cele sarate,iti sugerez sa freci painea cu usturoi,inainte de a o "imbraca " in ou.nu mai are nevoie de nici un alt adaos,atat e de buna.eu fac mereu friganele la piureul de spanac.

CamiWitt spunea...

Fetita mea mumoasa, cu astea am crescut eu mare si voinica-lol-Te tuc dulce si o seara placuta! Cami

KikenHana spunea...

Si mie imi place mult painea in ou, atat cea sarata cat si cea "french" (dulce)

fimere spunea...

c'est une recette qui plait aux petits comme aux grands très savoureuse
bonne journée

Momo spunea...

aha,deci vrei sa ne tentezi cu bunatati "ingrasatoare"!nu am mai minat de mica friganele,recunosc,iar ale tale suna si arata minunat!

diamond spunea...

pansy, mersi mult pt pont!:D obinusnuiesc sa prajesc painea in toaster, o frec cu usturoi si apoi pun ulei de masline.mmm! e super!:D

diamond spunea...

da,Cami, si eu imi amintesc cum imi facea bunica, repede si bun!:D imi amintesc de copilarie! pup!

diamond spunea...

Kiki, eu nu mai zic!:D

diamond spunea...

Oui, fimere, ma grand-mère m'a souvent friganelele enfant, j'ai aimé, un jour merveilleux!:D

diamond spunea...

alis, hehe, la cererea barbatului, care are o silueta de invidiat, mi-am permis sa le fac; :)) in 3 secunde farfuria era goala! :D :D

cupcake spunea...

da da stiu de astea facea si mama cand eram mica tare bune mai erau!

diamond spunea...

da,Antzu, si eu tot din copilarie mi le amintesc!

Ana spunea...

Si noi mancam in copilarie asa ceva(in varianta sarata)..si chiar imi era dor.
Mersi ca mi-ai adus mainte de ele.

diamond spunea...

cu multa placere, Ana! :D

Aurica spunea...

ce amintiri imi vin in minte cand vad aceste minunatii culinare si foarte usor de preparat :D