marți, 3 mai 2011

Tort Egiptean

moa...mi nu nat...

un tort foarte foarte bun pe care il recomand cu placere gurmanzilor su nu numai :D

asa arata:

...

sectiuni:

Ingrediente:
pt. o foaie- ne trebuie 3 foi
2 albusuri
2 linguri de zahar
0.5 linguri de faina
40 gr. nuci macinate

Crema1:
6 galbenusuri
6 linguri de zahar
340 ml. lapte
2 linguri de faina
170 gr. unt
vanilie

Crema2:
250 ml. frisca lichida
150 gr. zahar
120 gr. nuci zdrobite bucati ai mari

Decor:
250 ml. frisca
50 gr. ciocolata alba
bucati mici de zahar ars

am prajit/ rumenit nucile in cuptor apoi le-am macinat



albusurile se separa de galbenusuri si se bat spuma cu zaharul...

apoi se adauga nucile macinate si faina...


se incorporeaza usor amestecand de sus in jos...

se tapeteaza fundul unei tavi de copt blaturi de tort -diametru: 24 cm
se da la cuptorul preincalzit timp de 20-25 de min...

se pregatesc pe rand toate cele trei foi...si se lasa la racit ...


Crema1:
galbenusurile se freaca cu zaharul...

se adauga laptele si faina...

compozitia se pune la fiert la foc mic amestecand constant...pana cand va capata consistenta unei budinci...
crema se lasa la racit...

untul se mixeaza intr-un bol si crema rece se adauga lingura cu lingura pana se incorporeaza toata...


crema se da la frigider...

Crema 2...

zaharul se topeste la foc mic, se caramelizeaza usor avand grija sa nu se arda...si se toarna in strat subtire pe o foaie de copt...

cand zaharul se raceste... se pune intr-o punga si se striveste bine cu sucitorul...

mixam frisca lichida intr-un bol incapator la care se adauga nuca maruntita si zaharul ars...

incepem sa montam tortul:
foaie+ 1/3 crema 1+ 1/3 crema 2 +foaie etc.

pe prima foaie se adauga 1/3 din crema 1...

se niveleza frumos...

peste prima crema se adauga 1/3 din crema 2...

se intinde cu grija...
si de aduga foaia 2...
si continuam dupa exemplul dat...

in stadiu final...

pt decor am batut frisca lichida, am montat-o deasupra...am razuit ciocolata alba si am presurat putin din zaharul ars zdrobit, pastrat special pt asta...

tortul se da la frigider pt minim 6 ore...

asa arata minunea:

o felie la poznat:



un tort minunat, fara sa exagerez!

spor la lucru! merita orice minutel din timpul vostru!:D

Sursa: Alina


Alina a preluat si ea reteta de la Amalia! Eu le multumesc amandurora!:D Link

24 de comentarii:

Alina---Explora Cuisine spunea...

Arata bestial tortul!!! pozele arata intr-un mare fel, si imi fac o poftaaaa! ti-a iesit foarte frumos, si asa ca nu a fost deloc greu? Pupici si ma bucur ca ti-a placut tortul :)

Oana D. spunea...

Arata atat de bine incat nu ma pot abtine sa nu-l pun la favorite. Felicitari! :)

Nina's Art Cake spunea...

Delicios! Arata fff bine!

diamond spunea...

Alina, iti multumesc:D nu a fost greu doar ca m-am intins eu prea mult ca mai faceam si altele intre timp :D tata a fost de-a dreptul cucerit:D te pup, draga mea :D

diamond spunea...

multumesc mullt,Oana. esti o dragutza. Te pup:D

diamond spunea...

multumesc, Nina. te pup :P

Amalia spunea...

Excelent ti-a iesit!

ophelia1983 spunea...

oau! cum poate arata de bine! si ce inalt ti-a iesit! trebuie neaparat pus pe lista mea de " must do" !

.✿*E LENA*✿. spunea...

Arată super...și cred
că este un deliciu...
O seară minunată scumpo!
Te pup și îmbrățișez!

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

hai cu reteta :))! arata delicios!

Maya spunea...

Arata excelent!

ica spunea...

fata draga,cu retele tale e imposibil sa te abtii si sa faci cura de slabire.Nici nu stiu sa ma bucur sau sa ma supar ca te-am gasit,ca sunt tentata sa iti incerc toate retetele ,mai ales dulciurile.Felicitari!

diamond spunea...

multumesc pt aprecieri, ica! :D bine ai venit, te astept oricand cu are placere! spor la bucatarit!:D

diamond spunea...

multumesc mult,Maya!:D te pup!

diamond spunea...

Zazu, vine, vine si reteta! te pup!:D

diamond spunea...

multumesc frumos, Elena! te pup! o saptamana faina!:D

diamond spunea...

multumesc, Ophelia, vine si reteta cat se poate de repede!:D sa il faci cai e minunat!:D

diamond spunea...

multumesc mult, draga Amalia! te pup!

Guvi spunea...

m-ai innebunit cu prajiturile si torturile tale :)) arata exceptional!

diamond spunea...

:)), Guvi asa zice si cei apropiati mie :))) multumesc frumos. pup

Antonina spunea...

Arata super si imi place foarte mult tortul asta!

diamond spunea...

Antonia, gustul e absolut diuvin! ti-l recomand cu placere. bine mai intai tb sa scriu toata reteta ;))

Anonim spunea...

"pt. o foaie- ne trebuie 3 foi". Oare ce-ai dorit sa spui?

diamond spunea...

ingredientele sunt pt o foaie (sau blat cum vrei sa-i spui)

tortul e alcatuit din trei foi sau trei blaturi...

linia aceea este linie de pauza...

am dat ingredientele pt o foaie, precizand prin linia de pauza ca pt tort ne trebuie trei foi...