duminică, 22 noiembrie 2009

Placinta cu gutui si gem de caise

azi vin cu o reteta de placinta cu gutui si gem de caise... placinta care te ademeneste cu aroma ei, parfumul ei tomnatic... va spun ca nu veti rezista sa va opriti la o singura felie!:D
fructe din plin, blatul fraged... o minunatie!:D

Pozele de prezentare:


Ingrediente:
500 gr. faina de tip 00
250 gr. zahar
2 oua
250 gr. unt
1/2 lingurita praf de copt

Pt umplutura:
2 gutui
2-3 linguri de zahar
3-4 linguri de gem de caise/ sau de zmeura sau de ce aveti!

am adaugat in cuva robotului faina amestecata cu praful de copt, untul...

oualele si zaharul...

dupa ce ce am mixat ingredientele a iesit acest aluat lipicios... l-am scos intru-n lighenas si am mai completat cu faina pana cand aluatul s-a modelat usor si i-am dat forma unei bile...

am dat la frigder timp de 15-20 min...

gutuile se curata de coaja si cotoare... se taie feliute si se fierb in apa clocotita 3-4 min. pana se inmoaie... se scurg de apa...

se paseaza cu furculita...
eu nu le-am pasat l-am lasat asa...

din 2/3 de aluat se intinde o foaie nu prea groasa...
se aseaza si se niveleaza frumos intr-o tava de tort de 26-28 cm....
se pun fructele peste aluat...
se presara deasupra zaharul, sa fie cat de cat uniform...

restul de aluat se intinde intr-o foaie...din care se taie fasii... si se aseaza sub forma de grilaj peste gutui...

in spatiile libere se adauga gemul de caise...

mi-a mai ramas aluat, din el a decupat fursecuri pe care le-am umplut cu gem...

placinta se da in cuptorul preincalzit timp de 40-45 min... pana se aureste deasupra...

dupa ce se raceste am pudrat cu zahar...


si yummy!
poftiti va rog!:))

reteta e a Hanei de pe culi! o pup si ii multumesc, reteta e de pus in caietul cu retete!

6 comentarii:

Momo spunea...

deja salivez...si-mi inchipui ce aroma delicata si profunda are...m-ai coplesit cu placinta asta!

CamiWitt spunea...

Minunata ti-a iesit! Sie mie mi-a ramas aluat cind am facut-o. Un inceput de saptamina minunat! Cami

yafa spunea...

Ce buna trebuie sa fie,miamiiiii Facem schimb? o placinta pe o placinta ;).Pupicei

diamond spunea...

alison, draga mea, daca iei o gura nu te poti opri!:)) te pup cu drag!:D

diamond spunea...

Cami, nu-i asa ca-i super buna? din aluatul format am facut o tava cu fursecuri!:D

diamond spunea...

yafaaaa, da, ma incanta ideea!:D te pup!