luni, 18 ianuarie 2010

Paste/Spaghetti bolognese

yummy, yummy, ce sa spun? reteta este delicioasa!
tocmai ce m-am intors din Italia, si pentru ca Spaghettele bolognese m-au impresionat atat de tare, m-am hotarat sa le fac si eu:D

am cumparat de acolo tagliatelele, am vazut ca reteta se face nu numai cu spaghetti ci si cu tagliatele sau alte tipuri de paste...

am mai achizitionat si parmezanul, asta asa ca sa raman sub amprenta culinara deosebita a Italiei :D

asa arata ce mi-a iesit mie:



asta e ceea ce am mancat la un restaurant in Bologna...(painea e a sotului :)) eu nu pot manca paste cu paine :D)

tagliatelele le-am fiert, asa cum se fierb pastele... in apa, un praf sare si 2 linguri ulei de masline!
le-am verificat constant sa fiarba atat cat trebuie ca sa fie 'al dente'


Ingrediente:
500 gr. spaghetti/tagliatele
250 gr. carne tocata porc
250 gr. carne tocata manzat
o ceapa mica
un morcov
o bucata potrivita de telina
3-4 linguri bulion concentrat
3 catei usturoi
60 ml ulei de masline
120 ml vin rosu(eu am pus alb)
1/2 lingurita oregano
1/2 lingurita patrunjel
1/2 lingurita cimbru
sare
piper

parmesan

ceapa, morcovul, telina, usturoiul... le-am pus in robot sa le marunteasca bine...

am incins intr-o tigaie uleiul de masline si am calit legumele...

am adaugat carnea tocata- sa nu o lasati sa se faca bulgari in timp ce o gatiti...

cand carnea isi schimba culoarea, adaugati vinul si amestecati pana acesta se evapora...

apoi adaugati bulionul/pasta de rosii...
nu am pus suc de rosii sau mai mult bulion, deoarece se spune ca nu se foloseste deloc suc de rosii sau daca se foloseste se pune foarte putin...
am pus apa sa dizolv bulionul... nu multa...
am acoperit cu un capac si am lasat la fiert 2 ore... am completat cu apa din cand in cand...
unii completeaza cu lapte , suc de rosii sau supa...
eu am completat cu apa...

asa arata carnea dupa 2 ore...
daca vreti sa aiba mai mult sos n-o scadeti atat de tare... eu am respectat reteta intocmai...

se garniseste cu parmesan deasupra... si gataaa!



o sectiune de milioane...



cred ca secretul unor paste bolognese gustoase sta in coacerea carnii pt un timp indelungat!:D

recomand un vin alb demisec...mmmm

multumiri lui kismoni :D

19 comentarii:

Momo spunea...

OMG,cit de bine arata,mai ca m-as infrupta cu o portioara!doar ora ma impiedica...

Miha spunea...

Apetisant peste masura! dar mai bine ma duc sa ma culc! :)))

ana .araki spunea...

arata foarte bine!!!! apetisante!

Anonim spunea...

Daaa arata foarte bine. Imi faci pofta....

Flori spunea...

Delicios blogul! Felicitari!
Se poate sa facem un schimb de adrese?
http://bucatariaportocalie.blogspot.com/

Multumesc frumos!

P.S: sunt tot galateanca dar m-am mutat de ceva timp in Pitesti si urmaresc cu mare drag retetele tale pentru ca imi amintesc de casa!

diamond spunea...

multumesc, alison! :D fac eu cinste!:D

diamond spunea...

Multumesc, Miha!:D sunt super delicioase dar nu pt ore tarzii!:Dte pup!

diamond spunea...

multumesc, ana!:D te invit la o portie!:D

diamond spunea...

multumesc, Laura! :D pofta o rezolvam rapid!:D ce zici?

diamond spunea...

Flori, multumesc tare mult! bine ai venit pe blogul meu! te adaug in blogroll cu multa placere! o zi frumoasa!

Giorgi spunea...

Draga mea arata foarte bine, insa eu am un sfat daca nu te superi. Incearca in loc de bulion sa pui fie rosii pasate, fie cubulete de rosii in bulion...sunt mult mai bune, au mai mult sos asa cum am vazut si in poza de la restaurantul unde a mancat sotul tau. Asta stiu de la un unchi de al meu, italian 100%. Si cat de curand o sa fac si o lassagna de la "mama ei de acasa". Sper sa va placa!

Anonim spunea...

Avem deosebita placere de a va invita sa va inscrieti in DIRECTORUL www.E-BlogDirector.blogspot.com

Multumim !

diamond spunea...

Dle Tudor va voi adauga in blogroll maia les ca am nevoie de tarduceri in cateva limbi! mult succes!

diamond spunea...

Giorgi nu ma supar, apai cum asa? :D multumesc tare mult de sfat! eu am cercetat in stanga, in dreapta am citit ca intr-adevar se scade tot sosul din tigaie indiferent daca sunt rosii pasate sau bulion! carnea totusi nu a fost uscata. dar pt data viitoare voi lasa mai mult sos ca mie asa imi plac in general cu muuult sos! :D mutumesc frumos! o zi faina!

diamond spunea...

multumesc pt invitatie! o zi buna!

Craita spunea...

Ma bucur ca ti-a placut cum am decorat salata,sunt onorata ca am primit un comentariu de la tine,eu de fiecare data cand intru la tine pe blog raman placut impresionata de calitatea pozelor.Totul arata minunat si presupun ca si gustul mancarii este direct proportional cu aspectul.Astept sa primesc si eu un aparat de fotografiat,poate atunci vor arata si pozele mele la fel de bine ca ale tale.
Inca odata,felicitari!

Ellavilla spunea...

Arata super apteisant

diamond spunea...

multumesc, Goldie, abia acum am vazut ce mi-ai scris! scuze! te mai astept si sper ca te-ai innoit cu un aparat foto!:D te pup

diamond spunea...

multumesc mult, Ella! :D