luni, 28 septembrie 2009

Dovlecei crocanti la cuptor!

a fost o vreme cand am discreditat foarte mult aceasta leguma, mi se parea ca nu are nici un gust asa ca nu o foloseam in mancaruri mai deloc...
dupa descoperirea unor retete bune, mi-am schimbat total parerea si imi pare chiar bine!:D

dovleceii sunt simplu de facut, crocanti in exterior, moi in interior... pur si simplu nu le poti rezista... culoarea lor aurie te imbie sa-i gusti ...

multumesc Laurei pt reteta si o pup cu drag!reteta o gasiti si pe blogul ei! rasfoiti-l ca gasiti numai delicatese! :D

poza de prezentare:



Ingrediente:
1kg. de dovlecel
250 ml iaurt
50 ml ulei
pesmet
50-70 gr telemea mai uscata
sare
dovleceii se curata de coaja, se taie bastonase de 12-13 cm cu grosimea de 1-1,5 cm, se presoara cu sare si se lasa vreo 10-15 min pana transpira si iese apa din ei...
pesmetul se amesteca impreuna cu telemeaua rasa fin...


uleiul se incorporeaza in iaurt...

dovleceii se sterg cu un prosop absorbant apoi punem cativa deodata in amestecul de iaurt...

se tavalesc in amestecul de pesmet cu telemea...ca sa se acopere frumos pe toate partile...

se asaza frumos intr-o tava acoperita cu hartie de copt...
se introduc in cuptorul preincalzit pe treapta din mijloc timp de 35-40 min; daca e pe prima treapta, 25 de min- pana se auresc frumos...
am mancat cu sos tzatziki- fuarteeee buuuni!




sa aveti pofta!

14 comentarii:

bucatariadenysei spunea...

da sunt super deliciosi...si eu ii fac cat de des pot...mmmmm

Momo spunea...

deliciosi!ma bucur ca dovleceii te-au cistigat de partea lor!

Cristina spunea...

Imi plac dovleceii la nebunie! Dar sosul tzatziki cum se face?

Claudia-Maria spunea...

iubita si tu ai facut reteta asta,vai arata asa de bine, din pacate eu nu mai gasesc dovlecei pe aici, voi incerca cu zuchini, te pup Diamond!

Jack T spunea...

Hallo Diamantule,

si eu cind eram un pic mai tinär nu dädeam nimic pe Dovlecei.
Acuma tot asa ii apreciez la fel.
Minunat ti-au iesit. Compliment.

Multe Salutäri din Nürnberg Jacob

VIATA spunea...

O reteta de milioane!

diamond spunea...

Michelle, bine faci!:D ce e bun se papa repede! :D

diamond spunea...

multumesc, alis!:D da -au castigat si-mi pare tare tare bine! :D pupic!:D

diamond spunea...

sosul tzatziki folosesc iaurt bine scurs de apa ( aprox 250-300 ml), 1 lingura ulei de masline, 5-6 miezi de nuca macinati, 2-3 castraveti taiati marunt si tamponati cu un servet ansorbant...un catel de usturel si 2 daca vrei mai picant- dat pe razatoare si cateva fire de marar si sare dupa gust. se amesteca toate impreuna si se da sosul la frigider vree de cateva ore! :Dbuun, buun! :D

diamond spunea...

Claudia, foarte buna reteta! merge de minune si cu zuchini! :D pupici!

diamond spunea...

Jacob, multumesc! :D o data cu descoperirea unor retete bune, dovleceii au alta apreciere din partea mea! :D

o zi frumoasa!:D

diamond spunea...

multumesc, Viata! :D

Cristina spunea...

L-am gasit pe tzatziki, dar fara nuci: http://v-retete.blogspot.com/2009/09/sos-tzatziki.html. Mi-e pofta de tzatziki!

diamond spunea...

Cristina, pun si eu reteta, imediat! :D iti recoand sa pui nuci, e buunn!