luni, 8 iunie 2009

Cuburi marmorate cu ricotta si rosii - aperitiv

un aperitiv aratos si excelent, il voi reface ori de cate ori voi avea ocazia! :D il recomand cu placere, mie mi-a placut mult...

am gasit ricotta la oferta si desi aveam mai multe retete delicioase cu aceast ingredient la baza m -am hotarat la reteta asta...

are in gust picant, mediteranean...datorita ierburilor aromate... :P

poze de prezentare

de aproape...cu o maslina verde-n varf...

aperitivul se face din 2 compozitii:

1 compozitie pe baza de rosii

3 oua
90 gr.faina
1 cutie 480-500 gr. sos de rosii nu bulion... eu am avut rosii depielitate taiate cubulete mici, apoi date la blender
2 catei usturoi
2 lingurite ulei de masline
masline verzi, negre taiate rondele
1 lingurita busuioc
sare
piper


2 compozitie pe baza de ricotta

1 ou
250 gr. ricotta
20 gr. faina
1 linguritza oregano
sare
piper

rosiile le-am dat la blender...pana am obtinut un piuree...

sosul de rosii se pune intr-o craticioara, se adauga usturoiul dat pe razatoare, busuiocul, uleiul...
se potriveste de sare si piper...
se pune  la foc domol timp de 10 min.

apoi se adauga maslinele...


intre timp se bat oualele...

se adauga faina...

cand s-a racit piureul de rosii se adauga peste faina cu oualele...


in continuare...
ricotta se mixeaza bine cu oul...

se adauga sare, piper si oregano...

am folosit o tava de yena... am pus in ea prima compozitie cu rosii si masline...

cu o lingura se pune deasupra din compozitia de branza...

apoi am trecut cu o scobitoare...prin rotocoalele de branza...

am dat la cuptor timp de 25 de min... in cuptorul preincalzit...

taiati in cuburi, romburi sau ce vreti voi... dar numai dupa ce s-a racit complet...

iaca pe farfuricion:D :D
din fatza...
si un cubulete :D
mie mi-a placut mult!

reteta este a Silviei, careia ii multumesc! reteta e super!

27 de comentarii:

Momo spunea...

ce minunat arata!ce-mi faci la ora asta ,diamond?te pup si spor la gateli!

Sandy spunea...

ce bine arata chiar imi place. cred c e bine de incercat:)

diamond spunea...

alison, draga mea! sper sa ne intalnim odata si odata! :D
in curand schimb bucataria si aragazul... sa vad ce-oi mai izbuti!

te pup! :D

diamond spunea...

Alex, te sfatuiesc sa incerci, se face repede, sunt aromate si aspectoase! :D te pup draga! :D

Gabriela Cara spunea...

Ce aspectuoase sunt, cred ca ar merge de minune si la un bufet.
Fataaaa, numai lucruri misto faci!

LF spunea...

Delicios, iar prezentarea e de revista! Te pup!

diamond spunea...

Multumesc, Gabitza! eu le-am facut sa le pap dimineatza... sunt excelente! :D te pup!

diamond spunea...

multumesc, Flori, esti o dragutza! :D :P

rose spunea...

Este o incantare pentru ochi si sunt sigura ca si gustul este grozav! Transmite si Silviei multumirile mele.
Cu tot dragul, b

diamond spunea...

multumesc, babi! esti draguta! cuburile sunt bune, bune si moi si poufoase... :D
te pup!

Cristina spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Agenda di Nico spunea...

Minunat acest aperitiv!
Cum le vezi ...iti vine sa inhati unul ;-D

Elena Sandor spunea...

Eu sunt moarta dupa aperitive, mai ales ca mai mereu am musafiri si trebuie sa ii servesc cu ceva. Definitiv, o trec la to do list;)

diamond spunea...

Cristina, draga, de ce nu ai lasat-o mai mult in cuptor? ai taiat-o dupa ce s-a racit? calda nu se poate taia bine, se rupe... imi pare rau ca nu ti-a iesit, nu imi dau seama care sunt cauzele!

diamond spunea...

multumesc, Nikoleta!, eu am inhatat trei o data! :D

diamond spunea...

Elenush, merg de minune, sunt ochioase asa si nu rezisti sa intinzi mana dupa ele!:D

Lissa spunea...

Arata excelent!O combinatie de culori foarte faina si cred ca si gustul e pe masura!

Carmen spunea...

Arata foarte bine!Mi-ar place sa incerc si "cuburile..."dar si "piinea rapida"...
Felicitari pentru blog!

diamond spunea...

multumesc, Lissa! sunt bufeturi excelente! :D pupic! :)

diamond spunea...

multumesc, Carmen! bine te-am gasit! :D ma bucur ca vrei sa le incerci! sa-mi spui parerea, sper sa fie pe gustul tau! :D

LF spunea...

am venit sa ma uit iar la cuburile tale! stiam ca le-am vazut undeva,dar nu mai stiam unde. iar cand le-am facut pe-ale mele cu pui, ma gandeam la astea marmorate! sigur voi incerca si reteta ta, mai ales ca merge si la regim. te puppp!

Unknown spunea...

Buna,
peste cateva zile am sa fac si eu acest aperitiv superb.
Am insa o intrebare inainte de orice: nu trebuie adaugat si ceva de crescut?
Poate suna hazliu, dar ma gandeam daca se adauga faina poate se pune si ceva bicaronat sau cine stie ce.
Posibil sa fie suficient oul doar, insa am vrut sa fiu sigura inainte de toate.

Multumesc mult
Lumi

diamond spunea...

buna, Lumi! :D eu nu am folosit nici un agent de crestere nici bicarbonat si praf de copt, nu cred ca ii trebuie; daca vrei neaparat poti incerca cu un varf de lingurita de praf de copt stins, nu mai mult ca o sa se simta gustul, iar bicarbonatul nu-l recomand (nu la reteta asta) :D

sper ca am fost de ajutor! te astept cu impresii! :D

Unknown spunea...

Waw,

ma bucur ca mi-ai raspuns atat de repede.
Esti deosebita.
Ai un blog si retete deosebite si foarte clar explicate
Pai, daca tu zici ca nu trebuie, merg pe mana ta.
Am sa fac peste 2 zile aperitivul pentru ziua baietelului meu care va implini un anisor.

E ok daca il fac azi de ex si il servesc maine?

Multumesc deocamdata pentru promptitudine si raspuns

am sa revin

Lumi

diamond spunea...

Lumi, multumesc frumos pt complimente! :D esti dragutza! :D

e ok sa-l faci de pe o zi pe alta, sa-l tai neaparat rece! il poti pastra in frigider!:D

La ulti ani, puiului tau, sa creasca mare si sanatos!:D

Unknown spunea...

Buna,

am revenit cu mii de multumiri pt acest aperitiv delicios.
L-am pregatit la ziua baietelului si a fost intr-adevar foarte apreciat.
Am facut poze insa nush cum as putea sa le trimit

multumesc fff mult si mult succes mai departe

te asteptam cu alte retete la fel de bune

te pup
Lumi

diamond spunea...

multunesc, Lumi! :D ma bucur ca v-a placut, sa va fie de bine! :D

daca vrei sa-mi trimiti poze o poti face pe adulutza@yahoo.com!:D

multumesc frumos pt tot!:D