marți, 26 mai 2009

Mancarica de varza cu pui

mancarica asta se enumera printre preferatele mele... e dulce, acrisoara si pe timp de vara e excelenta...

poza de album:
Ingrediente:

1 varza mare sanatoasa ( cca 2 kg)
1 ceapa
1 ardei gras
pasta de tomate (bulion)
patrunjel, leustean - legaturi verzi
1 cana bors ( eu am avut de putina, acru de numa')- cel din comert nu e asa de acru, deci acriti dupa gust
ardei iute
carne de pui - am folosit aripi superioare
foi dafin
piper
sare

carnea de pui am fiert-o... dupa care am parpolit-o putin in tigaie...pana a lasat grasimea de la piele...cateva minute pe o parte si pe alta- puteti sa o prajiti direct in tigaie fara sa o mai fierbeti...

varza se taie julien sau se pune direct la robot... sa nu o maruntiti ca pt salata...se pune in oala...

apoi se adauga apa abia cat s-o acopere...

se pune la fiert cu frunzele de dafin pana scade si se inmoaie...( intre 40 min-1 h- sa fie al dente, semifiarta) sa nu lasati prea mult ca mai apoi dupa ce adaugati celelate ingrediente mai trebuie sa fiarba un timp si se inmoaie prea tare...verificati-o din cand in cand...

ardeiul se pregateste si el la fel si ceapa...

se pun la calit impreuna in uleiul ramas de la carne...


carnea dupa ce s-a racit se dezoseaza de pe os si se taie bucatele... sau se lasa asa cum sunt ( dupa preferinte) eu am lasat cateva bucati sa pun deasupra, cateva le-am taiat.

cand varza era al dente, am adaugat ceapa si ardeiul calit, apoi jumatate de borcan de bulion... am amestecat bine sa se dizolve bulionul in apa in care a fiert varza...

am taiat cateva rondele de ardei iute si le-am pus in mancarica...

apoi am pus carnitza...


am lasat la fiert cam 20 de min...
apoi am turnat cana cu bors...
patrunjelul si leusteanul le-am tocat marunt si le-am pus deasupra...
se potriveste dupa gust cu sare si piper...
am mai lasat sa fiarba 2-3 minute si am inchis focul...

am papat cu ardei iute:

mmm
gustoasa tare!

sa aveti pofta!

15 comentarii:

julia spunea...

ce bine arata mancarica ta de varza.ce pofta imi e....

Niko spunea...

Imi place mult varza si mancarica ta arata bine dar stergarul e de milioane!!!!

Anonim spunea...

Imi place cum suna si arata reteta asta :) Am sa o incerc si eu, dar si cu ardeiul iute neaparat !

Momo spunea...

yammmi,reteta si prezentarea!felicitari!

diamond spunea...

julia, ma bucur ca-ti place! io ma topesc dupa ea! :D

diamond spunea...

multumesc, Niko! Stergarul e facut de mainele mamei mele scumpe!

te pup!

diamond spunea...

Anonim, bine ai venit! mancarica de varza e super, merge cu o mamaliguta alaturi si chiar un carnacior! :D de ardei nu mai zic... :D

diamond spunea...

multumesc, alison! te pup dulce!

Gabriela Cara spunea...

Mancarea asta e mortala, multam fata de idee ca nu mai stiam in ce sa mai invart lingura. Ciusca mi-a facut si mai tare pofta, eu mananc picant rau.
Puuup!

Sandy spunea...

mmmmm ce bunatate . Ce pofta mi-ai facut.

diamond spunea...

Gabita, ma bucur ca te-am inspirat sa faci o mancarica usoara si sanatoasa! te pup si eu!

diamond spunea...

Alex, e buna si sanatoasa!mie imi place mult! :D te pup! :D

Cristina spunea...

A fost delicioasă! Copilaşii au mâncat tot din farfurie(fără ardei iute :)).

diamond spunea...

ce ma bucur ca v-a placut! sa va fie de bine! :D te pup si pe tine si pe copilasi! :D

claudiu spunea...

Singura reteta de varza cu carne in care am gasit ca ceapa si ardeiul calit nu se pun la fiert de la inceput ci mai spre sfarsit. Exact asa fac si eu desi cam toti pun de la inceput la fiert toate dar asa se pierde din gustul cepei si ardeiului eventual al morcovului.