miercuri, 25 ianuarie 2012

Keskul - desert turcesc

am reusit de m-am pus pe picioare cat de cat...

o sa va povestesc cat de crunte sunt durerile colicii renale si va sfatuiesc cu toata inima sa beti lichide...

in ultimele doua saptamani supa de pui a fost de capatai...si fierturi ca altceva nu am putut inghiti...
dar sa trecem la altele mai frumoase, mai jos voi posta o reteta turceasca foarte usor de executat... si pe care am luat-o de la Poca!( te pup, draga mea)

prajitureaua e foarte simpla si foarte buna, are trecere si la adulti si la copii!




Ingrediente:
1 litru lapte
1 pachet unt (250 gr.)
1 pahar faina ( pahar de 200 ml.)
1 pahar zahar
2 banane
1 plic zahar vanilat
1 pachet biscuiti Petit Beurre

untul se topeste intr-un vas pe foc...

cand s-a topit se adauga laptele, putin cate putin amestecand constant...


apoi se torna tot zaharul...
si faina putin cate putin...eu am amestecat cu telul si nu a facut cocoloase...

se amesteca constant pana incepe sa se ingroase...
se aduga si zaharul vanilat...
crema trebuie sa aiba consistenta unei budinci...
iar daca a facut cocoloase mixati-o cateva minute ...

crema de lapte se rastoarna intr-o tava oarecare...si se lasa la racit...

biscuitii se maruntesc bine...si se impart in 3 parti egale...


am pregatit o tava pe care am imbracat-o in folie alimentara...ca sa pot rasturna cu usurinta desertul pe un platou...

crema complet racita se imparte in 4 parti egale...

prima parte se niveleaza frumos in tava...

apoi se presoara prima parte din biscuiti...

urmeaza a doua parte din crema si bananele curatate si feliate...
urmeaza al treilea strat de crema si adoua parte din biscuiti...

urmeaza si ultimul strat de crema...

care se acopera cu biscuitii ramasi...

se da totul la rece pemtru cateva ore...

am rasturnat prajitureaua pe un platou... si inchei aici!:D
sa aveti pofta!:D

18 comentarii:

Daniela Addario spunea...

Hmmm, ce bine arata si ce-as baga si eu o lingurita intr-o feliuta...
Sanatate multa iubita, stiu cum e, nu puteam nici sa stau in picioare de durere... Pupici si ai grija de tine !

aneta spunea...

buna seara,numele meu este aneta si v-as ruga frumos daca se poate sa imi dati si mie reteta exacta a acestei minunatii ca si eu as vrea sa o fac dar dupa imagini nu imi dau seama de toate ingredientele necesare,multumesc mult.Si daca se poate si prepararea va rog mult.

Sarea in bucate spunea...

arata bine, asteptam reteta! si multa sanatate!!

adriana gherman spunea...

sănătate multă !
După cum arată, prăjitura tre să fie tare bună. Numai bine!

Adela Zilahi spunea...

Hmmm ce bine arata!! Ma servesc si eu! Notez reteta! Deja am notat o gramada, nu stiu cand apuc sa fac toate :)! Pup cu drag!!

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Suna interesant! Arata delicios! Sigur o voi incerca!

Pokhas spunea...

ce misto ti-a iesit ! imi plac maxim pozele, ti-ai schimbat aparatu' sau ce ? :)
sanatate multa, te pup

aneta spunea...

multumesc ptr.reteta cu siguranta am s-o incerc,imi place mult blogul dvs.felicitari si multa sanatate.aneta,lisabona

diamond spunea...

multumesc,Daniela, esti o dragutza! te pup!

diamond spunea...

aneta, am postat reteta! spor la prajiturit! :*

diamond spunea...

am postat reteta! pup!:*

diamond spunea...

multumesc, Nana! prajitureaua e foarte buna si usor de facut! pup!

diamond spunea...

multumesc, Adela! te pup!:*

diamond spunea...

multumesc, Lavi! bine ai venit! te astept cu drag!:D

diamond spunea...

Pocalinda, saru-mana pt reteta la prajiturea! si nu nu mi-am schimbat aparatul doar mi-am achizitionat niste obiective! pupici si sa stii ca si mie mi-e dor sa mai vorbim! :D

diamond spunea...

aneta, multumesc pt aprecieri! va astept oricand cu drag! :D

kakina spunea...

Mi-a fost dor de retetele tale si astazi mi-am amintit de tine,toate retetele tale sunt pe gustul meu,parca eu le-as alege>Tine-o tot asa!Am sa fac aceasta prajitura delicioasa si o sa-ti comunic rezultatul>Prajitura cu nuca de cocos este preferata mea si am descoperit-o pe blogul tau.Cred ca am facut-o de "n" ori.Iti doresc un an bun,plin de impliniri si multa sanatate!!!

diamond spunea...

multumesc, Kakina! tarziu am vazut! te pup si apreciez!:D