joi, 8 aprilie 2010

Sarmale in foaie de varza la cuptor! - hehe,..bune dom'le ...

in sfarsit am gasit timp sa pun vorbele la reteta!:D

sarmalele astea sunt minunate! am inaugurat oala de lut, abia asteptam!

Prezentarea:


Ingrediente:
700 gr. carne tocata de porc si pui (amestec)- puteti folosi vita in locul puiului, mi se par cam grase numai cu carne de porc)
sunca afumata/kaizer afumat- da un gust mirobolant sarmalelor!
1 ceapa marisoara
2 oua
300 ml bulion/suc de rosii
1 ceasca de orez de sarmale cu bob rotund
marar
patrunjel
vegeta
cimbru- da un gust minunat!

nu in ultimul rand, varza murata!

ceapa se taie marunt, se caleste in 2 linguri de ulei incins...

cand ceapa s-a aurit usor, se adauga bulionul amestecat cu o ceasca de apa...
cand da in fiert se adauga orezul spalat in mai multe ape, scurs... se amesteca usor si constant cu ajutorul unei linguri de lemn pana se umfla!




sa folositi o tigaie incapatoare...ca de orezul se umfla nu se joaca!:D
orezul se lasa sa se raceasca...
intr-un castron se pun impreuna carnea, oualele, verdeata, vegeta, piperul...

si orezul racit...si sunculita afumata taiata fff marunt...( se va topi la fierbere)- eu nu am, avut asa ca am pus kaizer pe fundul oalei de lut si deasupra sa se rumeanasca bine!


asa... uratorul pas... am taiat fasii de varza in prealabil...le-am pregatit...frunze cat de cat netede...restul de varza l-am taiat marunt si am pus pe fundul oalei de lut...

mie imi plac sarmalutele mai marisoare... am pus carnea pe foaia de varza, lateralu se pliaza in interior...






am pus kaizerul deasupra... am dat in cupor si am uitat de ele, la foc mic si sigur...
vreo 2 ore cred ca au stat!...

mie imi plac alea de deasupra sunt...yummmy...



sectiunea...

acu sincer va zic si cu mana la corazon, cine a papat din sarmalele mele...le-a laudat nu gluma...:D

pt un plus maxi de placere serviti-le cu smantana!

48 de comentarii:

maria mihalache spunea...

Foarte frumoase si bune...............mai ales preparate in vas de lut.
Pe curand!

Miha spunea...

Bune dom'le bune! :))

Agenda di Nico spunea...

Pefecte ..ca la carte ...ce pofta mi-ai facut!!
o zi buna!

Unknown spunea...

Demential de gustoase si aspectuoase. Bravo

Dana Mariette spunea...

Imi place cum le-ai impachetat...imi place si compozitia...si bineinteles ca-n vasul roman ies cele mai gustoase!

LF spunea...

moamaaaa...
atat pot sa mai zic! si inghit in sec!

Gospodina de Criza spunea...

Daca spui tu, te cred! Vreau vas!

Zazuza spunea...

ce vorbe... nu mai e nevoie de vorbe :)), ca inghitim oricum in sec! iar eu as manca sarmale si vara :))

pansy spunea...

mai diamantino,ti-au iesit niste sarmale de inghit in sec, si e 10 noaptea.tocmai de aia,ca ti-au iesit grozave,mi-as permite sa-ti impartasesc din experienta mea,care ar completa asa niste sarmale aratoase:miss de sarmale.in tocatura adauga 1 Lg de menta uscata(sau 1/2 verde),asta pentru digestie(stiu asta de la o prietena tataroaica).si mai am un condiment extraordinar,care da o aroma deosebita sarmalelor,se foloseste in oltenia,dar asta il tin pentru sarmalele care o sa le fac de sfantul gheorghe(patronul meu )

Lia spunea...

Ce varza subtire ai avut.
Ce bine arata sunca.
Ce faine sarmale .
Ce fain vas.....

CamiWitt spunea...

Aoilica, in vas roman sint de nebunie. Si mumoase rau le-ai facut. Te tzuc frumoasa lui mami Cami

Micul spunea...

Cat de bune trebuie sa fie.Arata exceptional.Felicitari.
O zi frumoasa iti doresc.

Maria spunea...

Chiar ca arata foarte foarte bine si nu pot fi decat super gustoase ! Felicitari pentru reteta si pentru blog!

mirela spunea...

mi-ai facut o pofta incat astazi am executat si eu niscai sarmalute,o sa pun poze mai tarziu
Un wekend placut!

Micul spunea...

Premii pentru tine la mine pe blog.
Te astept sa le ridici.
O zi faina.

diamond spunea...

da, maria, mare dreptate ai!:D au fost delicioase!:D

diamond spunea...

asa-i, iha, asa-i!:D jos palaria!:D te pup!

diamond spunea...

nicoleta, iti multumesc! ma simt flatata!:D te pup!:D

diamond spunea...

multumesc frumos, Veronica!:D

diamond spunea...

multumesc, mariette,si eu am faost surprinsa de cat de subtiri au fost foile de varza!:D scriu si reteta imediat!:D

diamond spunea...

:))) multumesc, Flori! te invit la o portie de sarmalute!:D

diamond spunea...

Gospodina, draga, sa te cadorisesc eu cu una? :D

diamond spunea...

Zazuza, bine ai venit! nu inghiti in sec, te servesc eu cu cateva!:D multumesc!

diamond spunea...

pansy, merci frumos!:D tu detii ingredientul secret al sarmalelor? :)
in locul mentei prefer cimbrul care e deja usor mentolat!:)

abia astept sa vad ce faci! te pup!

diamond spunea...

Lia, ce tare esti!:))

varza a fost ca foita de ceapa!
sunca asta e cea mai buna din cate am mancat!
sarmalele au fost delicioase mai ales cele de deasupra!

vasulmi l-am dorit mult! in sfarsit!:D

diamond spunea...

hei, mami Cami, iti multumesc frumos! au fost delicioase sarmalutele!:D

diamond spunea...

hei, Micule, te tzuc si-ti multumesc!asa e, sunt tare bune si vasul e super!:D

diamond spunea...

Maria iti multumesc frumos! esti o draguta! te pup!

diamond spunea...

bravo, Mirela! ma bucur ca te-am pus la treaba! te pup, o sa vin sa vad pozele!:)

diamond spunea...

hei, Micule, multumesc tare mult!:D

mirela spunea...

Am facut niste sarmalutee,nu m-am lasat la tine,,,,pupici!!

pansy spunea...

si cimbru si menta.ti-am zis ca menta mai ales pentru digestie si face casa buna cu cimbrul.incearca, ca n-o sa-ti para rau.ingredientul meu secret,este schinduful.le da o aroma extraordinara,ceva intre nuca si nu stiu ce,dar bun.

Sandy spunea...

ce bine arata sarmalele tale . Foarte buna prezentare . felicitari

Narnia spunea...

Frumoaso, M-AI SPART ...daca-mi permiti sa ma exprim academic. :))
N-am mai mancat sarmale de la Craciun si apoi si alea au fost destul de chinuite, pusesem la murat varza creata, care e oricum mai subtire decat varza pe care o gasesc eu aici.
Toate fetele se lauda cu cate un magazin romanesc prin zona lor, numai eu nu gasesc sa-mi cumpar si eu varza. :))) Arata de milioane, i le-as arata si barbatului, da' nu vreau sa-l chinui.
Te pup cu drag.

MIMI spunea...

WOW,WOW!
premii frumoase te asteapta la mine!pupici!

cupcake spunea...

da, is a dracului de bune chiar, meriti niste premii!la mine pe blog@ te pup

pansy spunea...

diamantino,lasa sarmale ,lasa tot si treci pe la mine sa iei 2 premii noi,ce le-am instituit acma,daca iti plac. LE MERITI!

fimere spunea...

magnifique et originale comme recette
je note
bonne journée

diamond spunea...

mirela, sa-ti fie de bine! pupici!

diamond spunea...

pansy, serios, nu am auzit niciodata de schinduf! unde gasesc asa ceva?pup!

diamond spunea...

multumesc, Alexandra, esti o draguta! te pup!

diamond spunea...

Narnia, am un pic de bafta, sa zic asa... tata mureaza varza si-mi da si mie, nu prea pun muraturi! aaa, si de la socru-meu am mai luat gogonele si pepeni murati!

de ce nu incerci si cu frunza de vita? asta nu se gaseste? :D

te pup dulce!

diamond spunea...

multumesc,Mimi, esti o draguta! le-am ridicat, o sa le postez cat de curand pot! te pup!

diamond spunea...

Antzu',nu injura, nu-i frumos :))

te pup si multumesc pt premii, le-am ridicat :D

diamond spunea...

am lasat, pansy...:)) am lasat, am avut un weekend foarte ocupat!:D le postez cat de curand!:D pupici!

diamond spunea...

Fimere, merci beaucoup!:D

Anonim spunea...

A fost prima data ca mi-au iesitsi mie sarmalele! gustul a fost delicios,dar a fost mai greu cu varza........care s-a tot rupt si abia mi-au ajuns bucatile ramase intregi....dar asta cred ca e lipsa de experienta. Dureaza mult, dar cred ca de Craciun o sa ma aventurez din nou prin bucatarie si voi face aceasta reteta.

diamond spunea...

ma bucur ca v-au placut! daca le faceti la aragaz si nu in cuptor se fac mai repede! bineinteles nu in oala de lut! va mai astept si cu alte bunatati pe blog!