marți, 25 noiembrie 2008

Negresa cu topping caramel!!

negresa asta este pur si simplu delicioasa... :D

dispare la propriu cu pasi repizi din farfurie si din tava...:))

vreau sa specific doar atat, sunt caramele si caramele, sa le gustati sa fie acceptabil de dulci... sper sa ma intelegeti! daca nu intrebati-ma va stau la dispozitie :P

Blatul de negresa:
90 gr ciocolata amaruie 60-70% cacao
170 gr. unt nesarat
3 oua mari sau 4 mici (eu am pus 4 mici)
100 gr. zahar brun
150 gr. zahar obisnuit (alb)
90 gr. faina
1 praf sare

se topeste ciocolata rupta in bucati mici impreuna cu untul, intr-un vas pe bain marie...

se da la o parte sa se racoreasca si intre timp, se bat ouale cu zaharul alb & brun pana spumeaza...

apoi se adauga ciocolata racorita deasupra mestecand usor...
apoi faina si praful de sare.
compozitia se da la cuptor intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina pt 20 min
tava folosita are 21/ 31
blatul de negresa nu tb sa fie inalt...

topping caramel:
280 gr. caramele gumate
120 ml frisca lichida
200 gr. alune de padure, nuci (prajite)- eu le-am pus intr-o tava si le-am dat la cuptor sa se rumeneasca


caramelele si frisca lichida se pun la topit intr-un vas pe bain marie...pana cand compozitia devine omogena


se da la o parte si se adauga alunele/ nucile...apoi se toarna compozitia peste blatul de negresa chiar daca e caldut.


se da la frigider sa se intareasca, caramelul, apoi se adauga topping de ciocolata
topping ciocolata:
reteta originala prevede masurile date mai jos, dar eu am pus mai mult decat dublu ca sa o acopar toata cu un strat subtire de ciocolata
60 gr. ciocolata amaruie
60 ml frisca lichidase
topesc pe bain marie si se glazureaza negresa in zig-zag...


si sedinta foto: P



6 comentarii:

Gabriela Cara spunea...

Am vrut sa fac prajitura aceasta de doua ori si tot de atatea ori mi-au mancat copiii caramelele.. nush unde sa le mai ascund, caci le gasesc mereu.
Si cu ciocolata patesc la fel, cand vreau sa ma apuc de un dulce, ma trezesc ca nu mai este. O sa le pun sub cheie!
Prajitura asta creca e belea, tot o fac pana la urma.

Edith spunea...

Imi face cu ochiul rau negresa asta :) Am si eu doua intrebari: ciocolata se pune topita in aluat,nu?
Si ce dimensiune are tava?

Merci frumos!

diamond spunea...

Gabi, m-ai amuzat tare! :D
la mine barbatu mananca bomboane in prostie si daca prinde caramele in cateva minute nu mai ramane nimic. eu le-am pus intr-o cutie de tabla itr-un raft si nu e curios sa descopere... :D

Gabi, sa alegi niste caramele bune, gumate si nu foarte dulci! mie mi-a placut mult prajiturica asta! :P pup si spor!

diamond spunea...

Edith,imi cer scuze, m-am dumirit mai greu cum sta treaba cu blogul, am editat si am postat in intregime reteta!

ciocolata se topeste si se dauga in aluat

si tava are 21X31 cm

sper ca ti-am fost de folos!:P

Edith spunea...

Da, merci frumos! :)

Gabriela spunea...

Buna seara am si eu o intrebare ce fel de caramele trebuie de lapte sau cacao multumesc eu am vazut ceva acolo dar am nelamuriri.