joi, 11 martie 2010

Mucenici moldovenesti - miere, nuca...o nebunie!

zilele astea dadeam tarcoale pe bloguri si mi-a ramas gandul pe blogul Danielei, unde am gasit o reteta savuroasa de mucenici! multumesc mult, draga mea!:D


Poza de defilare:

Ingrediente:
500 gr. de faina
20 gr. drojdie proaspata
250 ml. lapte
2 lingurite de zahar
1 lingurita de sare
1 ou
80 gr. unt

pt uns: 1 galbenus frecat cu zahar si putin lapte
nuca macinata si miere de albine

nuca se curata, se rumenste la cuptor, se macina la robot, sau...la ce aveti... eu am lasat-o mai marisoara!:D


drojdia se dizolva bine in cele doua lingurite de zahar si 2 linguri de lapte cald...

se adauga peste faina...am lasat sa dospeasca 15 min...


apoi am adaugat oul batut, untul topit, laptele caldut si sarea...

robotul a format bila de aluat...l-am mai framantat si eu putin...

am lasat aluatul sa dospeasca langa cuptor aprox o ora... am acoperit vasul cu un prosop...


aluatul se portioneaza in 8 bucati...
facem un cordon mai lung...alungim aluatul din mijloc spre capete...

facem o codita impletita...din cele doua capete...

se innoada sub forma unui covrigel...

apoi aluatul se rasuceste, dand forma unui 8...

am pus mucenicii in tava...unde i-am mai lasat sa dospeasca jumatate de ora...
apoi a uns cu oul batut...

lasati spatiu intre ei, ca vor creste in timpul coacerii...

coptorul trebuie sa fie preincalzit... se coc intre 25-30 de min...
dupa ce ii scoateti din cuptor, acoperiti-i cu un prosop umed... ca sa nu se intareasca prea tare deasupra...

i-am uns un ciere cand erau inca, calduti, ca sa pot intinde mierea bine...

se presoara nuca...

si foameaaaaa...

apropie-te!:D

o floare pt voi!:D

pofta maxima!:D

10 comentarii:

Laura spunea...

Vaaaaai de mine, sint irezistibili!!!!!!!!!!!!! :))
Si eu am vrut sa-i fac anul asta (nu am facut mucenici niciodata :P) dar nu am reusit...
Oricum, atat de frumosi nu i-as fi facut veci, asa ca ma bucur sa-i "savurez" virtual pe ai tai :))
Pupici dulci, fata frumoasa!!!

Ana spunea...

Arata senzational!!!!

CamiWitt spunea...

Asa imi plac si mie. Ai tras iarasi niste poze, mamma mia... Un sfirsit de saptamina minunat! Cami

cupcake spunea...

arata minunat, mi s-a facut foame parca chiar daca am mancat:)))

diamond spunea...

ooo, Laura, eu nu merit atatea laude...tu esti cu adevarat maiastra!:D te pup!

diamond spunea...

multumesc, draga Ana!

diamond spunea...

multumesc, Cami! esti o draguta! te pup dulce!

diamond spunea...

Antzu, ce as mai papa eu unul acum... yummy, ca buni au mai fost! te pup!

Paradis spunea...

N-am prestat nicodata mucenici,dar imi voi face timp pentru ei,arata de nu se poate deliciosi ..yammy:).

diamond spunea...

Paradis, multumesc tare mult pt aprecieri! iti vor placea maxim! pe cuvant!:D te pup!