marți, 6 octombrie 2009

Prajitura cu gris- insiropata

un desert simplu si usor de facut... insiropat, pufos si aromat...
se garniseste cu o lingurita de dulceata si frisca, eu am pus doar dulceata...

in mod normal se insiropeaza cu lapte, si este ideala pt copii...
cei mari pot apela si la cateva linguri de ness si lichior si iese o nebunie...sau chiar caramel dizolvat in lapte...

poza de prezentare:


Ingrediente:
3 oua
4-5 linguri de zahar
9 linguri gris mai cu varf
200 ml lapte
zahar vanilat
1-2 linguri de zahar - pt indulcit laptele (depinde de cat de dulce vreti)
galbenusurile se freaca bine cu zaharul, pana se albeste compozitia...

grisul se adauga in ploaie, putin cate putin...daca este prea groasa compozitia adaugati f putin lapte...


albusurile se bat bine pana fac tepi...

se adauga peste compozitia cu gris si se amesteca usor de jos in sus pana se incorporeaza...

am turnat copozitia intr-o tava micuta de yena, unsa cu putin ulei... si am dat la cuptorul preincalzit timp de 25 de min.


laptele indulcit se toarna peste prajitura, si tava se mai da pt inca max 5 min in cuptor...


apoi am stropit cu cateva linguri de lichior de cafea... am asteptat sa se raceasca si am dat la frigider pt cateva ore...
nu se taie bine calda...doar rece...este foarte buna rece...
am garnisit cu o lingurita de dulceata de zmeura...

profil:
reteta este foarte buna si foarte practica... am sa incerc sa o fac si la microunde!
pofta mare!:D
reteta e de pe culi, a Gabrielei Carmen! multumiri!

17 comentarii:

Jack T spunea...

Hallo Doamna Diamant,

Präjiturä foarte, foarte gustoasä si excellent presentatä. Compliment

Salutäri Jacob

Ela spunea...

Suuuper prajitura, am notat-o.
Te pup.

Sandy spunea...

ce bine arata chiar imi place

Ducesa spunea...

mmm...ce pufoasa si apetisanta!

duchess spunea...

Diamond , nu am mai trecut de mult pe la tine prin blog ,si acum salivez la bunatatile facute de tine !
ce bine arata prajiturica cu gris .

Anonim spunea...

Felicitari, ai un blog super. Am notat o gramada de retete

diamond spunea...

Multumesc, tare mult Jacob! :D tu esti un bucatar la superlativ! :D

diamond spunea...

Elisa, multumesc! se face cat ai bate din palme! un dulce simplu si bun!:P

diamond spunea...

Alexandra, multumesc! :D te pup! :D

diamond spunea...

multumesc, Duceso!:D

diamond spunea...

multumesc mult, ducesa mica!:D ma bucur ca iti place! sper sa mai vorbim!:D

diamond spunea...

Draga anonim :D :P bine ai venit pe blog! ma bucur ca ai gasit retete care sa-ti placa!:D

Farmacie online spunea...

Ce pufoasa si gustoasa arata! Un piculet seamana cu "gris cu lapte" cu adaos de gem.. chiar ca nu am mai mancat de mult :)

diamond spunea...

bine ai venit! :D sa te recomanzi putin ca sa nu zic 'draga farmacie' :D! nu seamana la gust cu grish cu lapte dar aspectu' te poate duce cu gandul!:D te mai astept pe blog! o zi faina!:D

vero spunea...

cat zahar trebuie sa punem 1-2 linguri sau 4-5 linguri?nu am inteles prea bine
multumesc pentru raspuns

diamond spunea...

4-5 linguri in compozitie

iar 1-2 linguri sunt pt indulcirea laptelui care se toarna deasupra. am rectificat!

spor la prajiturit! o zi frumoasa! :)

Aurica spunea...

wowwww..arata demential de pufoasa, cremoasa si delicioasa, aproape ca m-as infinge direct in ea prin poza :D