vineri, 15 mai 2009

Paine- reteta mea preferata

Stiu multe retete bune de paine, dar asta este de departe preferata mea!

miroase tare bine, e pufoasa, se rupe in pale ca si cozonacul, se pastreaza proaspata mai multe zile!creste frumos in cuptor, pare ca se desprinde ca-i prea plina si nu-si mai incape in piele!:D

mie nu-mi place painea din comert, barbatului nici atat, asa ca fac destul de des painea asta! si nu regret! cand uit sa iau drojdie apelez la painea de 30 de min cu praf de copt! hehe!:D

reteta este a Laurei A, o culinareasa pe care o apreciez mult, face multe bunatati! te pup, Laura!
( nu gasesc reteta pe blog)


Poza de prezentare


Ingrediente:

500 gr. faina
30 gr. zahar
50 gr. unt
15 gr. sare
20 gr. drojdie proaspata- am folosit uscata de data asta
250 gr. apa

drojdia se dizolva intr-o lingurita de zahar(din cel pt aluat) si putina apa ( din cele 250 gr.)

eu am pus totul in vasul robotului, peste faina am pus drojdia dizolvata, untul la temperatura camerei, zaharul, sarea...

apa se pune putin cate putin...

bila de aluat formata, se pune intr-un castron, se acopera cu folie si sa lasa la dospit 2 ore... intr-un loc caldut, ferit de curenti de aer

dupa 2 ore:

bila de aluat am pus-o pe planseta de lucru, am uns suprafata cu putin ulei...

am intins o foaie cu sucitorul...

am rulat...
si dupa procedeul de mai jos, am impletit painitele:



am uns cu galbenus de ou, diluat cu un strop de lapte sau apa...

am presarat mac si susan..
se da la cuptorul preincalzit timp de 30 de min...


tadaaaam


pe rand...

alta tura de paine...asta am facut-o la tava...


intr-un singur cuvat: Excelenta! :D
ia incercati sa vedeti! :P

26 de comentarii:

Daniela Addario spunea...

Ce bine arata piinitele alea micute si ce frumos sint impletite. Am sa incerc si eu reteta ta, ca-mi face cu ochiul...

Ela spunea...

Ai dreptate, e excelenta, trebuie s-o incerc si eu. Week-end placut. Te pup.

diamond spunea...

Daniela, draga mea, nu vei regreta! sunt foarte bune! :D

diamond spunea...

Elisa, iti multumesc! painica asta imi iese asa cum imi doresc, crescuta, plina de ea, de parca da pe-afara, si buna tare! periculoasa pt silueta! :P te pup!

Anonim spunea...

Vad ca stiii sa faci si painici , felicitari diamantina !

Paradis spunea...

Nu te-am vizitat din lipsa de timp,dar painicile(colacei)arata wow de bine.Salvez si eu reteta.Mersi Dia.Te pup,si un weekend placut!

Momo spunea...

wow,ce frumoase sunt rasucitele-incolacitele tale!felicitari!

Momo spunea...

un premiu la mine!

diamond spunea...

multumesc, draga ducesa!te pup!

diamond spunea...

Paradis, iti multumesc pt vizita! painica e super! :D

diamond spunea...

alison, multumesc!

te pup!

Ela spunea...

Diamond, te asteapta un premiu la mine pe blog, te rog sa treci cand poti sa-l ridici. Te pup.

diamond spunea...

Elisa, draga mea, iti multumesc ca te-ai gandit la mine!:D esti o draguta!

FLIK-FLAK spunea...

Buna!
Daca fac acest aluat la masina de paine mai trebuie sa dizolv drojdia (proaspata) in apa?Pun drojdie uscata la MP de aceea nu stiu cum este cu drojdia proaspata.
Numai bine!

FLIK-FLAK spunea...

Si inca ceva... Dupa ce la impletesti le mai lasi la dospit sau ...ungi, presari si ...la cuptor?

FLIK-FLAK spunea...

Nu am mai avut rabdare sa imi raspunzi. Am facut-o! Este minunata!!!!!!!!
Ai folosit vreodata coca asta la pizza?
Multumiri de reteta! O trec la FAVORITE!

diamond spunea...

chiar acum a intrat! :)

asa, drojdia proaspata se dizolva in fff putin apa calduta...

dupa ce impletesc mai las intre 15 min-30 min sa creasca in tava, apoi ung...

nu am facut pizza cu aluatul asta, stiu ca painea e super!:D ma bucur ca ti-a placut! pupicei!

FALINA spunea...

Cu permisul tau incerc painea si eu in masina de paine.(mi-a facut soacra cadou una ;-) ).
Abia astept sa vad cum iese.
Ai putea sa pui si tu cand poti mai multe retete de paine framantate in masina de paine sau robot ... Asa fac si eu mai variat.
Te pupic dulce. Esti o scumpa...

FALINA spunea...

O pastrez intre favorite... Multumim de reteta...

diamond spunea...

Vali, draga mea mai greu cu retetele de painica, desi stiu multe!noi avem fabrica de paine la 2 min. distanata!!!mai are vreun rost? o luam gata calda!nici nu ne mai complicam!:D te pup!

START spunea...

Draga Diamond, de acum painea asta devine si preferata mea, delicioasa, delicioasa! Multumesc si tie si Laurei A.

diamond spunea...

placerea e de partea mea!:D

XENA ELLENA spunea...

Am experimentat aceasta reteta,e super.Mii de multumiri,o zi buna !

Mihaela spunea...

"se da la cuptorul preincalzit timp de 30 de min..."

la ce temperatura trebuie sa fie incalzit cuptorul?
cuptorul tebuie preincalzit timp de 30 minute sau 30 minute tinem painica la copt?

arata foarte bine si vreau si eu sa le fac copiilor.
merci.

diamond spunea...

Elena, sa iti fie de bine! te mai astept!:D

diamond spunea...

Mihaela, nu stiu exact la cat tb sa incalzesc cuptorul, eu am ceas pe coptor dar aproximativ in 4o de min ajunge la temperatura de coacere!

painica se da pret de 30 de minute la cuptor...

spor la treaba!:D