sâmbătă, 28 martie 2009

Tort cu crema de vanilie si mere

o felie...:P


este pur si simplu delicios si foarte usor de facut... fara pretentii mari!

nu sunt adepta blaturilor cumparate din comert, asta pentru ca imi place sa le fac eu, dar de data asta am facut o exceptie :D... si nu-mi pare rau :P

fiecare bucatica se topeste in gura pur si simplu...


avem nevoie de 1 blat de tort ( in poza sunt 3, am folosit doar 1)

3 plicuri gelatina ( al treilea pliculet nu apare)

750 ml piure de mere

300 ml frisca lichida

750 mlcrema de vanilie ( am poze postate la cremsnit):

3 oua ,175 gr zahar,50 gr amidon,0,5 l lapte,vanilie, 50gr unt/margarina


sirop pt blat:se fierbe un sirop din apa, zahar, vanilie sau cativa stropi de lamaie


se aseaza blatul in tortiera, se insiropeaza foarte putin, ca sa nu se flescaiasca...


15 gr gelatina se pregatesc dupa instructiunile de pe plic si se amesteca impreuna cu piureul de mere usor incalzit...


se adauga peste tort si se da la frifider sa se intareasca...

nu dureaza mult :D


15 gr de gelatina se pregatesc dupa instructiunile de pe plic si se adauga la crema de vanilie calduta si ea...

se adauga peste piureul de mere...se da la frigider sa se intareasca...

se da iar la frigider...

se pregateste frisca si se adauga peste crema de vanilie...

se decoreaza cu migdale si gataaaaa
imi plac mult straturile, sunt egale, frumos aliniate... gustul: mirobolant! vorba cuiva... ;)

12 comentarii:

lauralaurentiu spunea...

Hai ca te premiai si eu! Vino iut' dupa premii! :P

diamond spunea...

le-am ridicat, multumesc mult! :D

ari spunea...

faina ideea diamond .. salvat reteta :)

diamond spunea...

cu multa placere ari, te mai astept!:D

nicolici spunea...

f frumos arata tortul si pun pariu ca e si f gustos.am si eu o intrebare cu ce se poate inlocui amidonul din prajituri? multumesc

diamond spunea...

amidonul se poate inlocui cu faina! :D stiu ca amidonul este mai fin decat faina! iti multumesc pt vizita!:D te mai astept!:D

Anonim spunea...

eu de unde gasesc piure din acela...(sant din buc.),arata deosebit,felicitari

diamond spunea...

piure de mere se gaseste la Kaufland si nu costa mult! cred ca merge cu oricare piure fin de mere, cred ca si de bebe! multumesc, pt vizita te mai astept! :)

Anonim spunea...

foooarte frumos,usor si racoros.
felicitari.
am si eu la congelator niste mere rase(din acelea ca pentru placinta,doar ca nu au zahar),crezi ca merge in loc de piureul acela?
si,crezi ca pot folosi budinca de vanilie,sau o crema la plic de vanilie?
multumesc ,ult.

diamond spunea...

Anonima, scuze, acum am vazut ce ai scris! :) cred ca e ok sa pui mar ras,cu cat e mai marunt cu atat iese crema mai fina. te sfatuiesc sa nu folosesti crema la plic din principiu dar daca e musai nu cred ca poate fi o problema! :) te astept cu impresii! :D

Oana spunea...

Cum am gasit reteta asta de tort, am stat juma de ora si am salivat in fata calculatorului...apoi am fugit la kaufland. Tortul l-am facut cu un blat de tarta, piure de mere, crema de cremsnit dr. oetker (mi-era lene s-o fac eu dupa reteta ta), si frisca obtinuta prin baterea smantanii speciale pt frisca (30% grasime) + 2 intaritoare + 2 linguri cu varf de zahar vanilat pudra dr. oetker. A iesit FENOMENAL! Multumesc!

diamond spunea...

Oana, ma bucur ca ti-a placut:D intr-adevar e foarte bun, si racoros:D scuze pt raspunsul atat de intarziat:D