duminică, 20 iunie 2010

Tiramisu - oh...ya!:D

reteta deseara... :D

deseara s-a facut... o saptamana...:))
ma iertati va rog frumos, ce-i drept scoala s-a terminat dar eu tot mai am de invatat, dau examene...nu se mai termina!:D

si in seara de duminica, cand ar fi trebui sa postez, am avut parte de o pana de curent de circa o ora...frumos, frumos...:)))

reteta asta are mare trecere in familia mea... si in randul prietenilor... n-am dat niciodata gres cu ea.. pt ca sincer pana si celor ce nu iubesc cafeaua tot le smulg o exclamatie de genul: "da, bun mai este!" :D
l-am executat si sub forma de torturi pt diferite onomastici! a fost laudat si prea laudat!

nu am folosit reteta originala cu lichior de Marsala, albusuri de ou... eu am adaptat putin reteta pe care am preluat-o de la o super fata, Pocahontas! ii multumesc si o pupez!


asadar...uitati minunea:



Ingrediente:

4 galbenusuri
un sfert ceasca zahar pudra
60 ml lapte
250 gr mascarpone
350-400 ml frisca lichida
1 pachet mare piscoturi Savoiardi
380-400 ml cafea amara
cacao pt pudrat


galbenusurile se freaca bine cu zaharul intr-un vas rezistent la foc, pe care ulterior il vom pune pe bain marie...

apoi se adauga laptele amestecand bine cu ajutorul unui tel...sa nu faca gogoloase...

vasul se pune pe bain-marie...(vasul se pune deasupra unei cratite cu apa care fierbe ;) )
se amesteca bine pana cand se obtine o crema destul de groasa... e gata atunci cand va lasa urma clara pe fundul vasului...
mai jos... aproape de final...

cand crema obtinuta este gata... se lasa la racit... apoi se incorporeaza mascarponele din cutie...si se mixeaza bine pana la omogenizare...

apoi se adauga frisca batuta...amestecand usurel pana se incorporeaza tot...

consistenta e destul de batoasa...

cafeaua trebuie sa fie rece...

piscoturie se inmoaie in cafea...nu prea tare ca se flescaiesc...numai cat le scufundati rapid pe o parte si pe alta...



piscoturile... se monteaza intr-o tava(daca e de yena, cu atat mai bine)... in mod normal primul strat trebuie sa fie de crema... asa ca puteti monta o folie alimentara si sa adaugati crema apoi piscoturile...
eu m-am scutit de chin si am pus primul strat de piscoturi...

se alterneaza un strat de piscoturi, unul de crema...



dupa ce am pus si ultimul strat... am acoperit cu folie de aluminiu si am dat la frigider pt min 6 ore...
se rastoarna pe un platou ...(va ajutati de lama unui cutit, pe care il treceti in interiorul formei pe laturi...ca sa se desprinda mai usor...)

pudrati bine cu cacao...

drept in ochi...

si gataaaaa:




pofta extrema!:D

29 de comentarii:

sara & Miki spunea...

Ti-a iesit super si foarte frumos prezentat. Pupici.

.✿*E LENA*✿. spunea...

Arată super...vreau şi eu
reţeta..
O după amiază superbă
îţi doresc!

sarah spunea...

ador tiranisu iar tir ti-a iesit foarte reusita.la mine se gasesc mai greu ingredientele,la piscoturi si mascarpone ma refer,dar cand dau de ele o sa imi fac o ditamai prajitura si ma incui in casa sa nu am pradatori :P
o duminica minunata iti doresc

geta spunea...

fotografiile parca sut facute pentru o revista!felicitari!

fimere spunea...

c'est l'un de mes desserts préférés, je te félicite pour la superbe et magnifique présentation
bonne soirée

Un dulce aromat spunea...

woww cum arata...pozele sunt de revista ,felicitari

Nadji spunea...

J'aime beaucoup le tiramisu. Le tien est très réussi.
A bientôt.

Sandy spunea...

foarte bine arata astept reteta :)

Gabriela spunea...

Arata super...eu ador tiramisuul si chiar sambata mi-am cumparat piscoturi de cafea sa fac tiramisu saptamana aceasta!Ti-a iesit foarte bine!pupicei!

janet spunea...

Arata de nu se poate....imi ploua in gura!Si mai ai si feliile de pepene ...care te intimpina....de pe blogul tau,plec mereu cu niste pofteeeee ....pentru care,numai tu est de vina!
O zi buna!

Lissa's Cakes spunea...

....offf Diamond draga ce bunatate ai facut aici,arata de milioane felia asta ...

adriana gherman spunea...

Felicitari pentru reteta si pentru poze. Sunt foarte reusite, iar prajitura cred ca are un gust divin.O saptamana minunata.

Vicky spunea...

Felicitari, ti-a iesit de minune.

Petite Foury spunea...

Ce bine ai scris: oh, yaaa! Tiramisu e preferatul meu, iar sectiunea...nebunieee

Pica Flori spunea...

Aoleo!!! ce-i aici mai!!! salivam si eu si copilul! :)))
Nu pot sa scap fara sa-i promit ca o sa-i fac si lui!
Perfect ti-a iesit!

dora spunea...

Diamantino esti tare fata...imagini de revista, gust dumnezeiesc...aplauze la scena deschisa!!! ca le meriti!

Craita spunea...

Am mai vazut eu tiramisu,dar daca l-ai prezentat asa...mi-am schimbat total parerea despre el,arata genial si super apetisant!

Pica Flori spunea...

Am revenit sa iti ofer niste premii super haioase.Le gasesti la mine pe blog. Te astept!
Numai bine!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Buna Diamond,ai un blog foarte frumos,felicitari din suflet!!!!Prezentare de nota 10!!!O sa te caut de acum in fiecare zi!!!

luminita spunea...

buna.Am facut acest tiramisu....SUPER BUN!!!Doar k s-a taiat crema,de ce oare?multumesc.

diamond spunea...

multumesc tare mult Sara! pupici!:D

diamond spunea...

Elena, am postat reteta! spor la parjiturit!:D

diamond spunea...

multumesc sarah!:D iti inteleg dorinta! tiramisu nu trebuie impartit cu nimeni!:)))

diamond spunea...

geta, ma faci sa rosesc! multumesc mult draga mea!:D

jena0000 spunea...

In loc de cafea merge si alt fel de sirop? Eu nu prea beau cafea si orice cantitate mica de cafea ingerata nu iti dorm noaptea.

diamond spunea...

jena, tot farmecul acestui desert e cafeaua si aroma de cafea, cu orice altceva nu ar avea acelasi gust, poti face o cafea mai slaba, sau cafea decofeinizata! mult spor si scuze pt raspunsul intarziat!

ONESTA30 spunea...

Cu aceasta minune de reteta , mi-am facut abonament la blogul tau .
Voi reveni , f des ...
LA MULTI ANI SI BUNI !

diamond spunea...

Onesta, iti multumesc si te astept cu mare placere oricand! Un An Nou plin de impliniri si bucurii!:D

Anonim spunea...

diamond ai incercat si cu zahar alb granulat in loc de zahar pudra? ai putea sa imi spui te rog cate grame de zahar intra exact? multumesc. Felicitari pentru retete. Am incercat multe din ele si sunt foarte gustoase.