joi, 4 februarie 2010

Musaca de cartofi

zilele astea am ramas in pana de idei... ce sa mai fac de ale gurii?... bineinteles, ca nu am timp sa pun pe blog tot ce pregatesc zilnic!:)) as vrea eu! dar, sa revin, am gasit la Bucataresele vesele o reteta de musaca ce m-a facut sa palesc de pofta :)) zis si facut, m-am apucat!

Pozele de prezenteishan: :D :D


Ingrediente:
1.5 kg cartofi (fierti in coaja si curatati)
800 gr. carne tocata (am pus de porc si pui ca asa aveam in casa)
2 oua
1 ceapa
3-4 linguri pasta de tomate
patrunjel verde
sare
piper

Pt sos:
50 gr. unt
200 gr. smatana
2 linguri de faina
100 ml lapte
150 gr. cascaval

ceapa se toaca fin...

si se adauga intr-o cratita unde in prealabil am incins 3 linguri de ulei...
cand ceapa capata o culoare usor aurie, se adauga carnea si amestecam in continuare...

cand carnea isi schimba culoarea se adauga bulionul si un pahar cu apa ( aveti grija, gustati bulionul inainte, sa nu iasa carnea prea sarata, daca este intr-adevar f sarat, mai adaugati apa)

amestecam sa se omogenizeze...
se adauga sare (daca mai e cazul) si piper...

cand e gata, luam cratita de pe foc si asteptam nitel sa se raceasca, compozitia...

intre timp, cartofii, fierti, curatati si taiati felii, se asaza intr-o tava unsa cu putin unt sau ulei ( daca aveti forma pt graten, e minunat, chiar si de yena)

peste compozitia de carne racorita se adauga patrunjelul taiat marunt si oualele batute...


peste stratul de cartofi se adauga compozitia de carne...

si se acopera cu unu alt strat de felii de cartofi...

se preagateste sosul:
intr-o cratita topim untul...

apoi se adauga 2 linguri de faina si se amesteca pana se incorporeaza...

peste amestec se toarna laptele amestecand continuu...

dupa ce a dat in fiert, se adauga smatana, sarea, piperul, amestecand pana cand obtinem un sos omogen
e supeeeer buun!

sosul il punem peste ultimul strat de cartofi ...

adaugam cascaval ras deasupra....

da la cuptorul preincalzit timp de 30-40 de min...

tadaaaam!
am ras deasupra putin cascaval si...pofta maxima!


vedere din tava!



musacaua e delicioasa! puteti sa o savurati cu ceva acrituri pe langa ea!:D

mi-a placut ca nu a baltit in grasime, dar nici nu s-a uscat adoua zi!a iesit asa cum trebuie!
multumesc, bucatareselor!

8 comentarii:

Ala Oancea spunea...

Draga mea, te asteapta un premiu la mine pe blog ! Super apetisanta musacaua ! Un weekend minunat iti doresc ;)

Agenda di Nico spunea...

Si eu o fac des , ne place mult! Super ideea cu forma de chec!

diamond spunea...

multumesc mult Ala ca te-ai gandit la mine!:D te pup!:D

diamond spunea...

multumesc, Nico!:D pup!

Bunny spunea...

Diamantato, vad ca esti plina de premii.! Ai si de la mine unul, te astept sa il ridici~

diamond spunea...

multumesc, fain iepurica! te pup!

Momo spunea...

o supermusaca!te astept cu un premiu!

diamond spunea...

multumesc, Alis, ca te-ai gandit la mine!