miercuri, 6 mai 2009

Ciocolata de casa

Imi aduc aminte cu drag de timpurile cand faceau ai mei ciocolata de casa... ma amuzam ca niciodata nu iesea la fel, uneori o mancam cu lingurita alteori nu se putea taia in tava de tare ce era...:))
faceau foarte des acest desert... acum nu mai este deloc rentabil, cel putin asta e parerea mea...

da... vremuri! acum imi fac singura ciocolata sau mai bine zis ii fac eu tatei :D

pt reusita unei ciocolate bune trebuie sa avem in vedere calitatea laptelui praf, sa nu fie pt bebe;
apoi untul trebuie sa fie nesarat si de buna calitate, multe din sortimentele de unt romanesti au un continut destul de mare de apa, ceea ce schimba consistenta ciocolatei... ca sa nu zic ca o data am frecat un pachet de unt pt o prajitura si am scos o ceasca de apa...


Prezentarea:
per ansamblu ;P

Ingrediente:

250 gr. unt nesarat
50 ml apa
250 gr zahar
100 gr alune de padure/ nuci/ alune de pamant ( prajite)
150 gr. lapte praf neindulcit
50 gr cacao
stafide (optional)


Laptele praf se amesteca impreuna cu cacaoa...
se pune la fiert apa la fiert cu zaharul...
se amesteca pana se dizolva zaharul... cand incepe sa fiarba siropul va face o spuma alba...

DE RETINUT

din acest moment in functie de cat fierbeti siropul asa va iesi ciocolata...
daca o vreti mai moale si gumata faceti un sirop subtirel, daca vreti o ciocolata tare, faceti un sirop gros care sa aiba consistenta apropiata cu cea a mierii.
ca sa testati siropul, intoarceti lingura si trageti cu degetul incat sa lase urma...
veti simti cat de lipicios e si care e consistenta...

eu am trasat in oala, se vede la lasa urma cand trag lingura...




peste sirop se adauga putin cate putin laptele cu kko si amestecati energic...


cand nu mai puteti invarti lingura in cratita, adaugati treptat untul... amestecati amestecati pana faceti scurta la mana :))) si se omogenizeza... nu am pus tot untul au mai ramas 2-3 cubulete



se pregateste o tava potrivita, cioocolata nu trebuie sa fie inalta...

se unge tava cu f putin unt, deci repet, foarte putin unt! se pune ciucalata cu ajutorul lingurii, si nivelati cat de cat...
puneti alunele deasupra...
se da la rece cateva ore... dupa 3 ore la mine era... beton! :D

asta e!:D
la mine in mana...

reteta este a lui Pocahontas! pupici, imbartisari si toate alea!:D

22 de comentarii:

Cristina's World spunea...

Ce amintiri placute mi-ai readus in minte si in suflet cu reteta asta. Ce buna era chiar daca o mancam (uneori)cu lingura:)

Ela spunea...

Nu am mai facut ciocolata de casa de vreo 6-7 ani!! Mi-ai facut pofta, intr-o zi am sa fac si eu. Ti-a iesit super! Te pup.

Miha spunea...

Asta e un desert de care nu ma voi satura niciodata! :))

Eu am o reteta un pic diferita de a ta,pe care am facut-o de muuuulte ori,dar in varianta asta,intinsa in tava si cu alune frumos aliniate,niciodata. Da,da...data viitoare asa voi face. ;)

Momo spunea...

super arata ciocolata asta "impadurita"cu alune!felicitari!

lauralaurentiu spunea...

Mmmmm... ce faina e! Ce frumos ai pus alunele ! Mi-ai facut pofta (bine ca nu e fie-mea pe aicica ma punea sa ii fac imediat o tava :P )!

Mirela spunea...

Super arata ciocolata ta cu alune...o foarte buna idee mi-ai dat,:)..si eu mai fac uneori ciocolata de casa dar niciodata nu m-am gandit sa pun alune,hmm...salivez deja,:))
Felicitari si pupici multi!

diamond spunea...

Cristina, ma bucur ca ti-am starnit amintiri placute!:D si eu imi amintesc cu placere!:P

diamond spunea...

multumesc, Elisa! eu n-am mai papat de vreo 10 ani! :D dar mi-am luat inima in dinti si am facut eu! :D

diamond spunea...

Miha, ma bucur! :)) eu a vazut varianta ta, si sincer mai frumoasa de atat nu am vazut!:D eu as vrea sa incer si reteta ta!

diamond spunea...

multumesc, alison! :D:D eu am gustat doar, ca tin dieta! :D

diamond spunea...

multumesc, Laura!am ratat concursul, imi pare tare rau dar la retele tale nu renunt! imi plac prea mult! :D

diamond spunea...

multumesc, Mirela! alunele de padure si ciocolata se imprietenesc bine! :D mie imi plac mult si nucile dar la ciocolata as pune alune de padure! :D te pup si eu! :D

CamiWitt spunea...

pai nu spuneai ca esti la regim? si acum vi cu bunatatea asta...o seara placuta

Elena Sandor spunea...

Eu n-am mancat niciodata ciocolata facuta in casa, mama mea nu facea dulciuri decat gogosi si placinta cu branza pe care eu nu o pap;))
Dar, ca sa fac amintiri placute copiilor mei, am sa trec si eu reteta asta in portofoliu cat de curand, arata apetisant!

diamond spunea...

Camiii, eu am gustat putin! :D berbatului meu ii place, el o mananca! :D aaa, si tata! :D

diamond spunea...

uuu, fata, ii bine daca te gandesti la viitor! :D lasi mostenire blog, nu caiet de retete! :D

Bunny spunea...

Fata de diamant, sa stii ca m-ai topit cu reteta asta! Iti multumesc, pustiul meu o sa fie tare incantat!

diamond spunea...

Iepurica, ce ma bucur! :D daca o faci te astept cu impresii! te pup!:D

Bunny spunea...

Fata de diamant, am facut, e buna tare si de asta ma tin departe de ea. Am pus nuca prajita macinata... miam-miam!

diamond spunea...

Iepurash, ma bucur ca-ti place! :D e un dusman pt silueta! eu fac mai multa si o pastrez in frigider, intr-o cutie de tabla... cand mi-e pofta iau un patratel! :D te pup!:D

Alina---Explora Cuisine spunea...

Vai de capul meu cum arata!!!

Unknown spunea...

daaaa imi amintesc cu mare placere ce buna o facea tatal tau si nu am indoieli k nici in cazu tau...macar knd facea el si imi aduceai si mie mancam k lu mama nu-i placea sa faca...cat de curand ma apuk sa o incerc si eu k si asa n-am mai facut ceva dulce de mult:D