luni, 14 septembrie 2009

Prajitura Tosca - printre preferate :D

sa spun mai mult decat ca este o prajitura fina si delicioasa? :D :P este, excelenta! :D
pe mine m-a cucerit de la prima lingurita... mmm!
Prajitura are un blat fin, un strat de crema apoi un strat de biscuiti usor insiropati cu nes sau cafea, ciocolata si migdale deasupra...

prezentarea:


sectiune din lingurita... :D


Ingrediente:
8 oua
200 gr. zahar + 8 linguri zahar pt. crema
100 gr.mac
50 gr. nuca de cocos razuita
4 linguri de faina
1 lingurita rasa praf de copt
1 plic budinca de vanilie ( sau 3 linguri amidon alimentar)
zahar vanilat
300 ml. lapte
300 gr. unt
300 gr. biscuiti mai crocanti, nu moi
250 gr. ciocolata cu lapte
1 ceasca mare cu cafea concentrata sau nes
migdale maruntite/ nuci- optional pt decor

Pt blat:
albusurile se bat spuma bine...apoi se adauga treptat 200 gr. de zahar...


apoi se adauga macul si nuca de cocos...


si 4 linguri de faina amestecate cu praful de copt...

compozitia se toarna intr-o tava de 35X25, unsa cu ulei si tapetata cu faina...si se da la copt in cuptorul preincalzit pana se aureaste usor deasupra...


Pt. crema:
8 galbenusuri se mixeaza bine cu cele 8 linguri de zahar, se adauga praful de budinca, zaharul vanilat si laptele...
se fierbe pe bain marie pana se ingroasa...


cand crema s-a racit se incorporeaza untul ...

crema se intinde uniform peste blat...

biscuitii se insiropeaza foarte putin in cafea, ei nu vor ramanea crocanti, vor absorbi umiditate de la crema, vor fi numai buni...
nu insiropati tare sa nu se flascaie... daca sunt prea insiropati nici glazura de ciocolata nu se va putea intinde bine...
se aseaza frumos peste crema...

ciocolata se topeste la bain-marie sau in m.o timp de 10 sec...
eu am pus si 2 lingurite de ulei sa fie mai fluida si sa o pot intinde bine...
am turnat ciocolata deasupra, am intins cu ajutorul unei spatule... cu ajutorul unei palete zimtate am dat un model...



am dat la frigider 20 de min, am scos, am patratit frumos cu ajutorul unui cutit cu lama uda...


sectiuni...


multumiri lui Dany B, reteta e super!:D
acum cateva precizari... daca nu va place blatul de biscuiti puteti face unul din 4 oua, 80 gr. zahar, 100 gr. faina, 4 linguri ulei, 1 varf lingurita praf de copt... insiropati cu nes sau cafea...
eu va sfatuiesc sa incercati cu niste biscuiti buni, sigur va va placea!
sper ca v-am indulcit bine azi! :D

52 de comentarii:

Oana spunea...

foarte bine arata prajitura ta! E de incercat!

Livia spunea...

Superba sectiunea! Am salvat reteta si o fac cu prima ocazie. Multumesc!

Ala Oancea spunea...

Minunat ! Trebuie incercata neaparat ;)

Bianca spunea...

Ce biscuiti ai folosit ? Eu inafara de Pettit beure nu am mancat biscuiti de niciun fel din comert :)

Unknown spunea...

Imi ploua in gura, trebuie sa o incercsi eu :P

MIMI spunea...

Fataaaa,chiar ca mi-ai indulcit ziua!

Momo spunea...

m-ai omorit definitiv cu ciocolata aia ondulata!te pup!

Nada spunea...

Wow,this cake looks funtastic! Bravo!!

Ela spunea...

Imi plac tare mult prajiturile cu mac, asta am sa o copiez. Ti-a iesit super.
Te pup.

Miha spunea...

oooo...ce prajitura frumoasa! Am trecut la lista de asteptare. :) Esti o minunata!

Claudia-Maria spunea...

da si pe mine m-a cucerit de la prima privire,deci a fost love at first time :))))))))) minanata combinatie, te pup galateanco!

Daniela Addario spunea...

Ce prajitura delicioasa, doar ma uit la poze si-i simt gustul. Salvez reteta si sigur voi face jumate de portie... Pupici si multumim pentru reteta !

Craita spunea...

Offf,k imi vine sa mor de pofta!
Si eu care ador macul 8->

diamond spunea...

multumesc, draga Oana! ti-o recomand cu mare placere! :D

diamond spunea...

Livia, pe mine m-a cucerit prajiturica asta, dadeam tarcoale la frigider de numa' :))

diamond spunea...

Ala, multumesc! sa o incerci, nu-ti va parea rau! :D

diamond spunea...

Bianca, am folosit Hansa, dar pettit sunt excelenti, ii poti folosi ca sunt buni!:D

diamond spunea...

Isa, ti-o recomand cu multa placere asa cum mi-a fost recomandata si mie... de-mi tot ziceam, ce e domle asa special la ea? :D m-am convins! :D

diamond spunea...

Mimi,draga mea, ma bucur ca iti place! :D pupic! :D

diamond spunea...

alis,m-ai binedispus! :)) mie nu prea imi place sa fac decorul la torturi si prajituri! sper ca am nimerit-o! :D pup mare! :D

diamond spunea...

thx, Nada! you should try it! :D

diamond spunea...

multumesc, Elisa! si eu sunt fan al prajiturilor cu mac, ca nu sunt foarte dulci; exact cum imi place! :D

diamond spunea...

Miha, ma faci sa rosesc! tu, draga mea esti minunata si tot ce iese de pe mainile tale! :D
eu spun ca prajitura nu te va dezamagi! :D

diamond spunea...

multumesc, Claudia! :D daca o faci, sa-mi spui impresiile tale! pup si eu! :D

diamond spunea...

Daniela, ma bucur ca iti place! :D te pup draga mea si te astept cu impresii! :D

diamond spunea...

Goldie, ma bucur ca iti place! :D si mie imi place macul:D

CristinaK spunea...

Minunata prajitura, Diamond! N-am mai mancat de mult un dulce cu mac...

diamond spunea...

Cris, multumesc fain! :D neaparat sa faci prajitureaua asta, e excelenta! :D pupic! :P

Anonim spunea...

multumesc pentru reteta,am facut prajitura si e minunata,nu am rezistat sa o incerc cand o vedeam in pozele tale,ce fain arata,o zi buna iti doresc

diamond spunea...

multumesc, draga Anonim- numele nu-l stiu :P prajiturica asta e crima pt silueta mea, imi place la nebunie! :)) ma bucur ca ti-am facut pofta si ai facut-o!:D :P te mai astept pe blogul meu!:D

miha-ela spunea...

buna! am facut si eu aceasta delicata prajitura, iar cei care au gustat-o au fost foarte incantati, iar pentru prietenii care au vazut doar poze o fac din nou duminica! O zi frumoasa!

diamond spunea...

mihaela, ma bucur mult ca-ti place! eu ador prajitura asta! o zi buna, toate cele bune!:D

Ramona spunea...

Extraordinara prajitura! Numai ca nu am insiropat biscuitii cu cafea (care nu-mi place deloc) ci cu un sirop facut din apa, zahar, cacao, un pic de margarina si esenta de rom. A iesit delicioasa! Mi-au devorat-o invitatii. Mici probleme am avut la taierea ei. In rest... nota 20. Multumim!

diamond spunea...

Ramona, imi pare tare bine ca ti-a placut si a fost si pe gustul invitatilor tai!:) de ce spui ca ai avut mici dificultati la taiere? ai insiropat prea tare biscuitii si s-a inmuiat crema? sau a fost crea prea subtire si s-a lasat?

Anonim spunea...

Buna, am incercat reteta ta, mi-a iesit bine, doar ca n-am fost incantata deloc de crema, am regretat ca am pus atat de mult unt, mi s-a parut gretoasa crema. Daca as mai face-o in viitor, as schimba crema, poate as pune mai putin unt, varianta asta nu e pe gustul meu. In rest blatul cu cocos si mac e foarte bun, biscuitii insiropati in cafea la fel.
Ana

diamond spunea...

Ana, ma bucur ca ai incercat reteta!:)mie nu mi s-a parut gretoasa crema, chiar deloc; nu stiu ce sa spun, o fi o chestiune de gusturi!ce unt ai folosit?

Sarbatori cu bine!:)

Anonim spunea...

Untul a fost unul de calitate, eu netraind in Romania, n-are rost sa-ti spun numele lui. Dar cred ca e o chestiune de gust, poate m-am si dezobisnuit de cremele cu mult unt. Oricum chiar acum mananc din ea si beau cafea (asa merge mai bine).:)
Sarbatori frumoase si numai bine!
Ana

pansy spunea...

imi place grozav ideea blaului cu mac.am s-o folosesc !

diamond spunea...

Anonimule, scuze ca am raspuns asa tarziu! crema mi s-a parut destul de fina, deloc gretoasa! la cafea e de vis!:D

diamond spunea...

pansy, am vazut, te vizitez ca sa comentez!:)) sa incerci prejitura asta! ii super!

doinitza65 spunea...

O reteta delicioasa intr-adevar, o fac si eu destul de des. Felicitari pt tot ce faci ,mai ales pt pozele FFF REUSITE, te invidiez !!! Eu vreau sa te rog sa postezi reteta de la prajiturelele din poza de prezentare, arata nemaipomenit de bine, iar eu sunt intr-o cautare continua de fursecuri & co...pt juniorul meu, care este un mare devorator de dulciuri facute de mami.Multumesc si la cat mai multe postari. Doina

Anonim spunea...

Multumim de reteta, e foarte buna prajitura, dar mi-a trebuit cam mult sa o citesc fiind postata cu litere mov, nu se prea vede... retetele scrise cu negru se vad foarte bine. Gaby

diamond spunea...

Doina, multumesc tare mult pt aprecieri :D ma bucur ca iti plac retetele :D prajiturelele din prezentare sunt de fapt felii de paine decupate frumos cu niste forme si umplute cu gem :D te astept cu mare placere oricand, te pup :P

diamond spunea...

multumesc, Gaby :) am avut inainte un background negru si nu puteam posta tot cu negru, nu se mai vedea nimik :) incerc sa il schimb:)

Anonim spunea...

delicioasa prajitura ,am incercat-o si este ffffff buna .

diamond spunea...

multumesc, Anonim! ma bucur ca mi-ai scris! numai bine si te mai astept cu mare placere!:D

ica spunea...

Arata bestial prajitura asta!Crezi ca macul se poate inlocui?Eu traiesc de multi ani in Madrid si nu am vazut niciodata mac.

diamond spunea...

ica, ai putea incerca, cu nuca macinata; macul are farmecul lui nu prea merge inlocuit! poate ai sa gasesti totusi :)

Mihaela spunea...

Draga mea, arata minunat!!!!
Notat reteta in caietel (ca sa il las mostenire:))) si o pun in aplicare pt aceste sarbatori.

Te pup cu drag!

diamond spunea...

Mihaela, ma bucur tare mult! mi-am cucerit toti prietenii cu prajiturica asta! este delicioasa! spor la prajiturit! Sarbatori Fericite!

Anonim spunea...

Prajitura asta e o nebunie!Eram tare curioasa sa mananc ceva dulce cu mac si merita chinuiala.Crezi ca merge cu mai putina ciocolata?Nu ma prea omor dupa ea(da,sunt femeie :)).

diamond spunea...

da, merge cu un strat mai subtire de ciocolata, de ce nu? :) spor! este buna, nu cred ca te va dezamagi! :)