miercuri, 5 mai 2010

Negresa - my way! yummy!

booon, am revenit :D

stiu ca sunt n feluri de retete de negresa, care mai de care... reteta mea nu e iesita din comun, o fac de ani buni si am imbunatatit-o tinand cont de cerintele celor din casa :D

negresa mea nu e inecacioasa, nici uscata ... nici nu trebuie sa bei doua pahare de apa sau lapte ca sa alunece mai usor pe gat...cine stie...cunoaste ce zic eu :D

va imparatsesc ce face ca negresa asta sa fie atat de laudata si apreciata:
o insiropez usor cu un sirop pe baza de apa, zahar si rom
apoi torn sosul de cacao, o dau la frigider... si credeti-ma ca dupa o zi de stat la racoare unde se imbina aromele si gusturile nu te poti opri la un singura portie!:D


poza de album:



Ingrediente:
2 pahare de zahar
3/4 pahar de lapte
3 linguri de cacao (cu cat cacaoa este mai buna cu atat prajitura iese mai buna)
200 gr unt
1 si 1/2 pahar faina
5 oua
2 plicuri cu zahar vanilat
1 praf de copt
o mana buna de stafide imbaiate in rom
nuci prajite si maruntite

optional: frisca
sirop: apa, zahar, rom


se pune laptele cu zaharul si cacaoa intr-o cratitza pe foc si se amesteca pana incepe sa fiarba... lasati pe foc cateva minute... rezulatatul va fi un sos de consistenta unui sos subtire...dati la rece...


sosul se va ingrosa... nu va ramanea asa subtire... daca ramane pe a doua zi, abia mai puteti invarti lingura in el...


untul se freca bine cu mixerul...cateva minute bune... daca lasa apa, aruncati-o!
mi s-a intamplat de cateva ori sa scot si o ceasca de apa dintr-un pachet de unt... atat de bun era! sa foloiti un unt de buna calitate!


se amesteca cu 3/4 din sosul de cacao, iar 1/4 se opreste pt pus deasupra!( de multe ori dublez cantintatea sosului, ca sa am sa pun cu generozitate deasupra)

Sosul sa fie rece, altfel se taie... compozitia!


se adauga galbenusurile...se mixeaza bine...

se adauga faina amestecata cu praful de copt...


albusurile se bat bine cu un praf de sare... pana "intepenesc" pe tel... apoi adaugati si zaharul vanilat!

peste compozitie se adauga albusurile batute spuma... renuntati la mixer... incorporati usor albusurile amestecand de sus in jos...

apoi se adauga nucile si stafidele...


se unge o tava cu putin ulei, se tapeteaza cu faina...si se da la copt in cuptorul preincalzit!

ininte:

dupa:

difera culorile din cauza luminii...

se pregateste siropul de zahar... se toarna deasupra parjiturii cand siropul e caldut... si prajitura la fel...
cand s-a racit se toarna sosul de cacoa deasupra...


se da la frigider...

se mai poate garnisi cu o tableta de ciocolata topita in bain-marie si nuci...
sau cu frisca...
este excelenta pe cuvant!

rezultatul:




sa aveti pofta!:D

48 de comentarii:

mirela spunea...

Foarte fain ti-a iesit,era prajitura mea prferata in copilarie.te pup si o zi buan1

Momo spunea...

ooo,ce bine arata,imaginile vorbesc de la sine!

Bucatareasa Incepatoare spunea...

wow..."foarte" excelent....yummy

Unknown spunea...

Mmm...ce bine arata!
Eu, nu mai astept vorbele si fur una pentru micul dejun, ca ce bine mai arata!
Pupici.

Micul spunea...

Mammma mia cum arata.Mi-ai facut o pofta.
Cu siguranta voi incerca reteta.
O zi frumoasa sa ai.

Lia spunea...

Bine ca tocmai m-am ridicat de la masa,altfel im scadea glicemia pe loc :)

Alexandrina spunea...

Cat de bine arata, felicitari!!

maria mihalache spunea...

Ce bine arata............frumos si bun.
O zi buna!

Alexandrina spunea...

Revin; te asteapta niste premii pe blogul meu, daca iti face placere sa le ridici.
O zi frumoasa!

fimere spunea...

quelle excellente gourmandise, ce gâteau riche en saveur comme je les aime, bravo pour les photos elles sont magnifiques
bonne journée

Craita spunea...

Si am stat cu ochii'n monitor privind minunatia asta de negresa minute'n sir...visez la o bucatica,mica,mica!

LF spunea...

arata de nota 10! glazura e o nebunie....salvam reteta.puppp!

pansy spunea...

grozav ti-au iesit !io nu tin minte retetele pe dinafara,daca folosesc aceeasi reteta,dar tare as manca o bucatica,desi m-as abtine.am foflosit blatul tau de la tosca si e minunat.postez maine cred reteta.

Dana Mariette spunea...

Am notat reteta...am s-o fac cat de curand!Arata SUPER...abia astept s-o gust!

adriana gherman spunea...

un deliciu. weekend placut!

Gospodina de Criza spunea...

Am si eu o marnaita mica, daca o intrebi ce vrea dulce...negreesaaa!Negresa pe paine.

diamond spunea...

multumesc mult, draga mirela!negresa e in topul preferintelor mele!:D te pup si eu!:D

diamond spunea...

multumesc, alis! esti o dulce!:D

diamond spunea...

multumesc, mihaela!:D te servesc cu una sa vezi cum e!:D

diamond spunea...

Daniela, vorbele au venit intre timp, dar eu n-as zice pas la o portie de negresa servita la o cafea... impreuna!:D te pup, o zi frumoasa!:D

diamond spunea...

Micule, iti multumesc tare mult! te astept cu impresii, nu cred ca vei fi dezamagita!:D te pup!

diamond spunea...

Lia, :))) nu te contrazic! te pup dulce!:D

diamond spunea...

multumesc frumos, Alexandrina! gustul e pe masura, zic eu!:D

diamond spunea...

multumesc, maria, esti o draguta!:D

diamond spunea...

Alexandrina, draga mea, cred ca am uitat... trec sa le ridic, multumesc mult!:D

diamond spunea...

Fimere, merci beaucoup!:D

diamond spunea...

goldie, nu visa, fa-mi o vizita...te servesc eu cu o bucatica mare mare de tot!:D te pup!

diamond spunea...

multumesc, Flori! te pup dulce!:D

diamond spunea...

pansy, ia, ca-ti fac eu o vizita sa vad ce minune ai facut tu acolo!:D nu stiu cum e negresa ta, dar a mea... e delicioasa, parol!:D

diamond spunea...

mariette, te astept cu impresii! sper sa iti placa! te pup!

diamond spunea...

multumesc, nana, o saptamana buna iti urez si eu tie!:D

diamond spunea...

Gospodina, sa-ti traiasca minunea... da fetei ce-i place, pai cum altfel? :)) te pup!

Anonim spunea...

Diamond , iar nu am mai intrat de mult la tine pe blog ,si ce vaad Negresaa , arata bestial negresa ta , o sa o incerc si eu curand !
Pupicios !

Flori spunea...

Excelenta prajitura! Arata asa bine...
Te pup!

Danutza spunea...

MMMmmmm....negresa imi aduce aminte de copilarie. Ce pofta mi-ai facut:)

Te asteapta un premiu pe blogul meu.

O zi cat mai placuta!

Sandy spunea...

MIAM MIAM CE BINE ARATA VREAU SI EU O BUCATICA

mirela spunea...

Diamond te asteapta premii la mine,daca iti plac te rog sa le ridici.Te pup!Si pe unde umbli ca lipsesti,,,,,,,,,

nawal spunea...

Nice prajitura :)

diamond spunea...

ducesa mica si simpatica iti multumesc! s-o incerci ca o sa-ti placa maxim! te pup dulce si mai viziteaza-ma!

diamond spunea...

multumesc, draga Flori!:d da sa vezi ce gust magnific are!:D

diamond spunea...

multumesc, Danutza! esti o scumpa! vin sa ridic premiul!:D pupici!

diamond spunea...

Alexandra, am terminat-o de mult! dar daca imi faci o vizita iti pregatesc eu mai multe bunatati!:D te pup!:D

diamond spunea...

mirela, iti multumesc mult! vin sa le ridic! am ceva treaba...de asta lipsesc, revin cu forte proaspete!:D

diamond spunea...

multumesc, very much! nawal!:D :D

Anonim spunea...

Am gasit bunatatea ce-ai facuto, am facuto si eu dar nu iam pus esenta de rom fiindca nu am avut pentru ca stam in Spania si aici nu am gasit; a esit foarte buna multe felicitari excelenta reteta

diamond spunea...

multumeesc, Anonim!sa iti fie de bine! te mai astept!:D

Irina spunea...

Buna vecinico, ce mai faci ? Mi-e dor de tine sa stii! Mi-am amintit cat de buna era prajitura asta pe care am gustat-o la tine acum vreo 2 ani...si vreau sa o fac si eu maine! Imi poti scrie de cati ml era paharul cu care ai masurat cantitatile? Pupici de la Irina!

diamond spunea...

paharul e de 250 ml.astea din poza sunt de la promotia cola, nu ai si tu din astea? scrie-mi pe fb, privat. si da nu te-am mai vazut de mult timp, esti scumpa la vedere :*