luni, 13 aprilie 2009

Ciorba de perisoare

deci, daaaa! imi place ciorbica asta la maxim! stiu ca sunt multe retete, dar asta e varianta pe care o cunosc eu!

asta e poza de album!!

Ingrediente:
300 gr. carne tocata (porc si vita)- se recomanda carne de vita pt perisoare
1 felie de paine nu prea groasa

1 ou
2-3 linguri de orez
legume pt ciorba: 2 morcovi potriviti, un patrunjel, o telina mica, o ceapa
o ceasca de bulion
o cana cu bors (optional)
sare
piper
boia
patrunjel verde

se pregateste o oala cu apa la fiert, cca 2 l jumate, zarzavaturile se dau pe razatoare, puteti sa le taiati cubulete sau cum preferati...
se pun legumele in oala in care fierbe apa, si jumatate de ceapa...
intre timp se pregatesc perisoarele: intr-un castron amestecam carnea, oul, orezul(spalat in prealabil), felia de paine umezita si taiata marunt, jumatatea de ceapa taiata si ea marunt,sare piper, boia...
cu mana uda se fac perisoare de marime potrivita si se adauga cu grija in oala...

se fierbe 10-15 min la foc potrivit...
verificati daca legumele sunt fierte, apoi adaugati bulionul, si borsul! se mai da in clocot de cateva ori, potriviti la gust de sare si piper.
adaugati verdeata tocata marunt deasupra...

NAh, sa aveti pofta!


eu am dres cu putina smantana! a fost tare bun!:D

11 comentarii:

Ari spunea...

mie-mi place mult cu leustean, telina si marar pe lange ce ai pus tu :) .. ii da aroma aceea moldoveneasca dupa care eu salivez

Anonim spunea...

Diamond arata yummy yummy ciorbica ta,mi-ai facut pofta tare.o sa fac si eu zilele astea tot in aceeasi varianta.

diamond spunea...

Ari, am scris ca tb telina in ciorbica, io nu am gasit sa cumpar.
mararsi patrunjel pun de obicei, de data asta am pus uscat, iar leustenul nu imi place decat in mancarea de varza! :)

diamond spunea...

multumesc, anonimule!:D te astept cu impresii!:P

Ela spunea...

Mie imi place tare mult ciorba de perisoare, eu o fac putin diferita, dar a ta arata tare bine, am s-o probez. Te pup.

diamond spunea...

Elisa, vreau sa stiu si eu reteta ta!:D mi-o spui? o ai pe blog, ia sa-ti afc o vizita!:D te pup!

Anonim spunea...

super reteta tocmai am pregatit.supeerr

Anonim spunea...

nu vad rostul feliei de paine in aluatul pt perisoare. Ies mai bune fara paine. Si eu as pune o ceapa in ciorba si jumate in perisoare. Iar leusteanul eu il pun doar la ciorbe, cand se gaseste pe piata :). Am cautat ciorba de vita, si nu am gasit in retetele tale. Nu de alta, dar ai stiul de gatit ca si al meu...aproximativ.

diamond spunea...

Bine ai venit, multumesc pt vizita! orice sugestie este bine-venita, mai am multe de invatat! :D carnea de vita nu este la mare cautare in casa la mine nu stiu sa spun de ce! mie imi place dar sotului nu prea! leusteanul il folosesc la o singura mancare: cea de varza! are un gust aparte si nu il pun in ciorbe! te mai astept!

Anonim spunea...

Serus!

Deja imi ploua în gura :-) pacat ca-s atit de puturoasa cand e vb de gatit... cred ca va trebui sa imi gasesc cineva care sa-mi faca ciorbita dupa reteta ta...

daca nu gasesc... oare imi trimiti tu un castronas? jejeje

Serios, dupa poze arata delicioooooooooasa!!! Complimente!!!

ca si Ari, si eu (cand imi apuca cheful de a gatit) folosesc marar si leustean... ioooooooooooooi ce as da sa fiu amu akas in Ro, de sarbatorile de iarna...

Apropo... Sarbatori Fericite Tuturor!!!

diamond spunea...

multumesc, nena, scuze ca raspund atat de tarziu! se face repede, te incurajez! te pup si spor in continuare la toate!:D