marți, 8 iunie 2010

Prajitura Desteapta

revin...

in sfarsit s-a terminat scoala...:)) am avut 2 saptamani extenuante...

asa... prajitura asta se face extrem de usor si fara bataie de cap... i se zice desteapta ca isi separa singura in timpul coacerii blatul, crema si glazura... :D

e delicioasa!

poza de prezentare:




Ingrediente:

9 oua
250 gr. zahar
1 pachet de unt- 250gr.
9 linguri faina
1 pachet zahar vanilat
1 litru lapte


intr-un bol mixam bine galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilescu...

apoi se adauga untul topit si racit... (l-am taiat cubulete si l-am dat in cuptorul cu microunde pt cateva secunde)



apoi se adauga faina...mixati bine sa nu ramana cocoloase...
apoi adaugati laptele...


albusurile se bat bine spuma cu un praf de sare...


se adauga usor peste compozitie (care este foarte lichida, nu va speriati :) ) amestecand de sus in jos...usurel...

compozitie se toarna intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina...se da timp de o ora in cuptorul incins in prealabil... asezati tava pe treapta cea mai inalta...la foc mic...
sa nu deschideti usa cuptorului!

atentie: se va umfla in cuptor! va da inapoi dupa ce o scoateti!
si nu deschideti usa cuptorului in timpul coacerii!:D


portionata, pudrata cu zahar!






Pofta mare! reteta a lui Paradis! sa traiasca! :D

24 de comentarii:

Miha spunea...

Super ti-a iesit! ;)

Cristina's World spunea...

Ce frumoasa ti-a iesiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!
Bravo!!!!

Elena Toma spunea...

Frumoasa prezentarea! Eu n-am mai facut de multa vreme, dar astept explicatiile tale inainte de a o reface. Felicitari!

Sarea in bucate spunea...

O LEAPSA LA MINE PE BLOG...DACA ITI FACE PLACERE S-O FACI...PUP

Lia spunea...

N-am facut-o de mult,
Ce pofta mi-ai facut !

lauralaurentiu spunea...

Felicitari, aceasta postare ti-a adus unul din locurile topului meu saptamanal, mai multe detalii aici: http://cuinabanateana.blogspot.com/2010/06/crema-blogosferei-culinare-romanesti-3.html.

pansy spunea...

ce fain ti-a iesit !noi am trecut pe salati cu musafiri cu tot,ca nu se mai poate!si inghetata cumparata.cand vad aragazul parca vad pe dracu".

Anca (tort.personalizat) spunea...

Salut
Cel putin delicoasa e prajitura asta! O facea mama cand eram prea mica sa umblu la cuptor. Acum am mai incercat si alte variante, poate iti va placea si tie, e delcioasa: http://ancafish.blogspot.com/2009/09/floarea-soarelui.html
Multumesc pentru ceea ce impartasesti cu noi si felicitari pentru ca faci lucruri atat de bune.

Lory spunea...

Minunata!! ca de altfel tot ce faci.
Felicitari!!
Lory

Anonim spunea...

Foarte bine ara prajitura ta. Crema seamana cumva cu o crema de zahar ars? Vreau sa o fac si eu dar nu-mi dau sema cam ce marime are tava ta.

Multumesc

Eva.

diamond spunea...

multumesc mult, Miha!:D pup!

diamond spunea...

multumesc frumos, Cristina! te pup!

diamond spunea...

Elena, am revenit cu reteta!:D este foarte buna si ti-o recomand cu placere!:D

diamond spunea...

multumesc, justy!sper sa nu uit sa iau leapsa! te pup! ma bucur ca ai mai trecut pe aici!:D

diamond spunea...

Lia, ce ma bucur! tu stii ca e buna si merita refacuta!:D te pup cu drag!

diamond spunea...

Laura, iti multumesc frumos!esti o scumpa!te pup!:D

diamond spunea...

pansy, ce simpatica esti!:)) si eu incerc sa folosesc cuptorul cat mai putin pe caldurile astea!:D te pup!

diamond spunea...

Anca, ti-am rasfoit blogul mai cu de amanuntul...am salivat la greu la toate bunatatile pe care le-am vazut acolo!:D

te pup cu drag!

diamond spunea...

multumesc frumos, Lory! esti o draguta! si tu esti pt mine o inspiratie constanta!

diamond spunea...

buna, Eva! bine ai venit!:) crema seamana intr-adevar cu cea de zahar ars! prajitura nu iese foarte inalta, tava arec 21x31!spor la prajiturit! te mai astept!:D

MissteryGirl spunea...

superba prajitura, acum am facut-o si eu.. multumim pentru reteta.. sotul meu o adora.. cred ca e cea mai simpla reteta de prajitura si cea mai gustoasa pe care am facut-o... multami :D felicitari super blog

diamond spunea...

cu multa placere, fata misterioasa!:D sa va fie de bine!:D

multumesc pt aprecieri! te mai astept!:D

Anonim spunea...

buna! o intrebare, daca poti sa imi raspunzi, bineinteles:) merge sa fac budinca cu lapte nu cu apa?? multumesc!

diamond spunea...

budinca? cred ca din alta reteta nu? :D