sâmbătă, 14 martie 2009

Tort de cafea cu bezea si crema italiana

Tortul este un deliciu pentru amatorii de cafea; eu ma numar printre ei... :D

nu este foarte dulce dar puternic aromat, crema fina si bezeaua delicata te fac sa-l savurezi lingurita cu lingurita! :P



Blat de ciocolata:

100 gr. ciocolata amaruie (sau cu lapte daca vreti ca blatul sa iasa mai dulce)

60 gr fulgi de porumb (eu am pus Nestle Cini Minies, imi plac mai mult decat fulgii cu porumb)

20 gr. boabe de cafea tocate


se topeste ciocolata, apoi se inglobeaza fulgii si boabele de cafea...

se pregateste un cerc de hartie de copt cu diametru de 26, se intinde si se niveleaza compozitia


se da la frigider sa se intareasca
Pandispanul
100. gr martipan
6 oua
175 gr. zahar
40 gr. cacao
20 gr. faina

martipanul se marunteste bine, se adauga galbenusurile si se bat bine...



albusurile se bat bine, apoi se adauga treptat zaharul...

in compozitia de galbenusuri se adauga faina amestecata cu cacaoa...



apoi se adauga albusurile batute spuma cu zaharul



compozitia se imparte in 2 si se coc doua blaturi...daca va este mai usor va puteti folosi de un
posh, sa trasati cercuri de aluat pe hartie de copt... blaturile se coc cate 20 de min...
Crema:
2 plicuri cu gelatina (20 gr.)
6 oua250 gr. zahar
15. gr cafea instant (ness)
200 ml. frisca
500 gr. mascarpone
50 ml lichior de cafea



ouale se amesteca cu zaharul si nessul, apoi se incalzesc la microunde dar sa nu fiarba ( eu nu am
gasit termometrul de fondante din dotare si am testat cu degetul cat se poate suporta) tb sa aiba
85 grade



gelatina se dizolva si se amesteca impreuna cu 2 linguri de mascarponemascarponele se
amesteca, cu 2 linguri de frisca lichida, ca sa se fluidizeze...



frisca se bate, se amesteca usor cu mascarponele dar cu grija ca se taie foarte usorapoi se
inglobeaza in crema mare de mascarpone, alaturi de spuma de ou si lichiorul de cafea...



Asamblarea:
se asaza primul blat crocant, apoi jumatate din crema, primul blat, crema, apoi
ultimul blat!am facut un sirop din apa, zahar si esenta de migdale (in reteta nu se specifica, dar
mie imi plac blaturile umede)




se da la frigider timp de 4 ore...
dupa 4 ore:


Bezeaua:
5 gr. gelatina
5 albusuri
100 gr. zahar
25 gr. migdale prajite si macinate
10 gr. cafea instant aka ness
125 gr. zahar pudra
boabe de cafea pt decor, cico razuita...


albusurile se bat bine, se aduga zaharul...
apoi se aduga migdalele, zaharul pudra si nessul


se dizolva gelatina si se amesteca impreuna cu 2 linguri de bezea...


bezeaua se asaza cu lingura pe tort si se fac tepi cu dosul ei...
se da la frigider sa se intareasca bine...



se flambeaza apoi bezeaua cu arzatorul...


Rezultatul final:



sectiunea tortului :D

Pofta mare!

10 comentarii:

Elena Sandor spunea...

abia astept sa o incerc!!!

Gabriela Cara spunea...

Eu de ce nu stiam ca ai bloooog????
Bravo, bravisima! Te mai vizitez, sa stii!
Tortul asta e o nebunie de arome. Felicitari pentru realizare! Te pup!

Laura spunea...

Iuhuuuuu, a venit in blogosfera si fata frumoasa "de diamant"!!! :)
Pupici multi si mari...si mult succes cu blogul!!!

Tortul asta ma innebuneste! :P ...tre' sa-l fac cat de curand...

diamond spunea...

Elenush, draga mea, daca esti cu cafeaua in vena, iti va placea sigur! astept impresii! te pup

diamond spunea...

Gabi,am blog de ceva vreme dar l-am lasat de izbeliste, acum il voi bune la punct!:D te astept cu drag! multumesc! :P

diamond spunea...

Laura, multumesc pt primire! :D

eu stau geana pe blogul tau! sunt la inceput si mai am multe de invatat! :D

adriana gherman spunea...

Arată minunat tortul, cred că-i super bun. Sunt nerabdatoare să-l încerc şi eu, dar nu gasesc marţipan. Abia acuma ţi-am descoperit blogul, felicitari.

diamond spunea...

nana, iti multumesc pt vizita! tortul este intr-adevar un deliciu daca iubesti cafeaua!:D si eu ma bucur ca ti-am descoperit blogul! ;)

diamond spunea...

martipanul l-am luat de la kaufland!sper c-am fost de ajutor!

Mihaela spunea...

mama mia, imi ploua in gura...la propriu, imi place si cafeaua si bezeaua ! il fac si eu cu prima ocazie !

miha