luni, 6 aprilie 2009

Placinta cu branza dulce si visine

la placinteee, inainteee! :D :))

placinta e aromata, delicioasa... garantez ca nu ramane multa vreme in tava :D

reteta este a Laurei, imi plac asa mult retetele ei incat le-am pus pe blog pe loc fruntas! Laura te pupez cu drag!

poza de defilare:

placintele la sfat:


Ingrediente:
1 pachet foi de placinta (recomand Linco nu Morarita)
ulei pt uns foile

umplutura de branza:
900 gr. branza de vaci proaspata
5 oua
3-4 pliculete zahar vanilat
zahar dupa gust
esenta de vanilie (nu apare in poza)

umplutura de visine:
700 gr visine congelate sau din compot, fara samburi
8 linguri de zahar sau mai mult daca vreti mai dulce
3 linguri gris

pt deasupra:
3 linguri smantana
2 linguri zahar
1 ou

oualele nu apar toate in poza, au venit intre timp de la piata :))

visinele se amesteca impreuna cu zaharul si grisul...

compozitia de branza se pregateste adaugand cele 5 oua, zaharul, z.v, esenta de vanilie
pe un prosop de bucatarie se aseaza o foaie de placinta, se pensuleaza cu ulei...

si la una din margini se pune cu lingura din umplutura de branza...

se rasfrang marginile cu grija si se ruleaza cu ajutorul prosopului; se lasa la celalat capat al prosopului...
se aseaza o alta foaie, se unge cu ulei, apoi se pune compozitia de visine, se ruleaza si se pastreaza la capatul prosopului langa ruloul cu branza...


pe prosop se aseaza o alta foaie, se pensuleaza din nou cu putin ulei, apoi cele doua rulouri se ruleaza in interiorul foii...

dintr-un pachet de foi rezulta 4 astfel de placinte, eu am avut tava mica si au intrat 3 in tava...
cele 3 linguri de smantana se amesteca impreuna cu oul si cu zaharul si se repartizeaza deasupra placintelor...
se dau la cuptor timp de 40 de min pana se bronzeza frumos deasupra...
se pudreaza cu zahar...

rezultatul:

sectiuni:


sa aveti pofta! :D

16 comentarii:

Paradis spunea...

Diamond,arata tare bine placintuta ta..hmm si ai mai scris cu visine...te invidiez ce visine frumoase ai tu acolo in placinta:).Astept vara sa merg la cules :)...pina atunci ma ling pe botut.O zi frumoasa,calduroasa.te pup.

Vicky spunea...

Foarte frumos, este o combinatie pe placul meu visine cu branza, yammm.

Flor spunea...

Tare apetisanta ti-a iesit! Mi-ai facut o pofta!!!

aripi de inger spunea...

O placinta asa de buna nu am savurat de mult timp...arata foarte bine si mi-ai facut o pofta nebuna.Dar cum nu am mare talent....in prepararea dulciurilor,ma delectez cu ....imaginile.Glumeam......o sa incerc reteta.O primavara frumoasa iti doresc!

diamond spunea...

Multumesc, Paradis, data viitoare incerc cu capsuni sau zmeura congelata sau proaspata... e apestisanta tare si periculoasa pt silueta :P te pup, sa ai spor in toate!

diamond spunea...

Vicky, draga, ma bucur ca iti place, daca o incerci nu regreti! :D

diamond spunea...

Flor, multumesc! te pup! :P

diamond spunea...

ingeras, sa incerci reteta este delicioasa :D sa ai o zi insorita! :D

Ela spunea...

Ce bine arata, ca mi se face deja pofta. Am sa incerc s-o fac cu fructe rosii pentru ca aici nu sunt visine. O saptamana placuta. Te pup.

diamond spunea...

Elisa, unde stai tu? :D cu fructe rosii ... yam cred ca ar fi delicioasa! :D
te pup si eu!

lauralaurentiu spunea...

Eeeei, iata cine deja are materialul de concurs :P - e foarte faina, Diamond, felicitari!

diamond spunea...

multumesc, Laura! rasfoiesc tot blogul tau si ma hotarasc ce sa fac! sa vad ce-mi iese mai frumos! :D

luminitza spunea...

extraordinara placinta!acum ma apuc de ea :D

diamond spunea...

luminitza, sa-mi spui cum ti-a iesit! astept impresii! mie imi place maxim! :D

luminitza spunea...

placinta a iesit foarte buna,nici nu se putea altfel.o s`o fac mai des de acum inainte si cu alte fructe.pe cat e de simpla,pe atat e de buna!e deja placinta mea preferata.multam` diamond!

diamond spunea...

cu placere, luminita! :D ma bucur mult ca ti-a placut! te astept cu placere sa revii de fiecare data! :D