duminică, 28 februarie 2010

Fasole facaluita sau batuta ( mai pe romaneste) :))

reteta urmeaza cand vin de la scoala... :D

am revenit! m-am umplut de zambet azi cand copiii de clasa a-I-a mi-au zis: "va iubim d-na!" :D
mititeii, ce dragalsi au fost, maine cei de a 10-a si de a12-a nu ma vor asteapta cu asa mare veselie!:)) ehehehe! :D

sa revenim la fasoalele noastre...

dumneai e fasolea batuta:
yummy...

Ingrediente:
500 gr. fasole alba
3 cepe
3 linguri de bulion
7-8 catei de usturoi
ulei
sare
piper
2-3 frunze de dafin
1 lingurita de zahar - o sa vedeti pt ce!

fasolea se lasa la inmuiat (in prealabil) peste noapte intr-un vas cu apa, cat s-o acopere...
se pune la fiert in apa rece cat sa o acopere 2-3 degete...
se da la fiert 10-15 min, dupa care se scurge apa si se adauga alta apa (de preferat incalzita ca sa scurtati timpul de fierbere)...
se scurge si a doua apa, si a treia... daca aveti mai putin timp lasati doar 2 ape...

dupa ce se rastoarna si a treia apa, se pune la fiert definitiv in apa incalzita acoperita cat un lat de palma! in oala se adauga 2-3 linguri de ulei si o lingurita de zahar (grabeste fierberea)

timpii de fierbere ai fasoalelor difera, depinde bineinteles de fasole...

in timp ce fierbe fasolea, ceapa se da prin robot, apoi se caleste in tigaie in putin ulei si cateva linguri de apa...

cand s-a patruns ceapa, se adauga bulionul, putina apa, piper, sare daca e cazul si foile de dafin!

cand fasolea este gata, se scurge de apa, se paseaza... apoi se incorporeaza 50-70 ml ulei si usturoiul zdrobit bine...
daca fasolea e prea groasa, mai adaugati putin din zeama in care a fiert!

se potriveste de sare, piper, apoi se pune ceapa calita deasupraaa

supeeeercalifragilistica!:D

yummy!


edith
este autoarea! ii multumesc pt sfaturile postate!:D

18 comentarii:

Unknown spunea...

Mmm...ce pofta mi-ai facut de fasole betuta!
Saptamana placuta!

Flori spunea...

Diamond, iti doresc o primavara minunata!
Te pup!
Cu drag, Flori

jasmine spunea...

Exact asta aveam de cand sa fac pe azi !!! Dar acum astept sa vad reteta ta. Asa ca posteaz-o cat de repede

Alexandrina spunea...

Yummy, vreau si eu!
O primavara frumoasa!

pansy spunea...

diamantino,te asteapta un martisor intr-un cub de primavara ,sau o primavara la cub,la mine pe blog

Nadji spunea...

Bonne recette.
Bon printemps.
A bientôt.

diamond spunea...

daniela, te pup,o primavara frumoasa!:D

diamond spunea...

Flori, draga mea, iti urez si eu o primavara frumoasa si plina de bucurii! te pup!

diamond spunea...

jasmine, am intarziat? :D astept sa vad cum iti iese si tie! te pup, o primavara frumoasa!:D

diamond spunea...

Alexandrina,poftim, poftim!:D

o primavara frumoasa iti doresc!:D

diamond spunea...

Saveurs, merci beaucoupe.

diamond spunea...

panselutzo, draga, iti multumesc! vin sa-mi iau cubul in curand! te pup, o primavara frumoasa!

Gospodina de Criza spunea...

Mniamii, ce dor imi este! Si ce bine arata la tine!

pansy spunea...

diamantino draga,iti mai ramane fasole si pentru a doua zi?si in cazul in care da,cum se comporta ceapa cu bulionul pusa deasupra fasolei?de cate ori am facut asa,de 2 ori,mi s-a acrit fasolea,adica s-a stricat pur si simplu.sau pui amestecul cand servesti?

diamond spunea...

multumesc mult, Gospodino!:D sper sa o repet curand ca a facut pasi repizi din farfurie!:D

diamond spunea...

pansy, draga mea, mereu fac mai multa fasole si o tin la frigider unde se pastreaza tare bine! ma gandesc sa sigurul motiv pt care se acreste este bulionul, care trebuie fiert cel putin 20 de min. asa stiu de la ai mei parinti... tot ce are rosii, bulion, se fierbe min 20 de min ca sa nu se acreasca mancarea ... asta sa fie si cauza ta?pup, si mult spor!

Ana Thomas spunea...

Valeuuuu, ce-mi facusi?
Acu' ma duc s apun fasolica l;a inmuiat!
Mainem batem fasolea!!
Pupici!
Nu stiam pontul cu zaharul , care grabeste fierberea!Se potriveste numai la fasole sau si la alte alimente?

diamond spunea...

tartoras drag, spor la treaba!:D nu stiu de celelte alimente, stiu doar de fasole!:D te pup si spor in continuare!:D