joi, 25 martie 2010

Rasucite cu budinca - bune, blonde si frumoase!:D

azi am pentru voi o reteta delicioasa... pe cuvant! daca tineti dieta, stati deoparte!

singurul inconvenient la reteta asta este ca iti trebuie multa dexteritate! :D
sa aveti spor! va pup!:D



Aluat
300 gr faina
20 gr praf budunca vanilie
2 linguri de zahar.
un varf sare
25 gr unt topit
160 ml lapte caldut
1 ou
3 gr drojdie uscata

Pentru uns aluatul
putin ulei
50 gr unt topit

Glazura
1 galbenus batut bine
3 linguri de zahar pudra
1 ligura lapte


Se prepara o maia din drojdie, 1 lingurita de zahar si una de faina - peste care se toarna laptele caldut. Se lasa la umflat cam 10-15 minute.

Cand se umfla maiaua, se rastoarna peste celelalte ingrediente si se pune totul al framantat la robot, cam 10 minute.



se lasa la dospit intr-un loc caodut...vasul se acopera cu un prosop...in 50 de min ar trebuie sa-si dubleze volumul...

se scoate pe masa de lucru, se framanta putin ca sa scoatem aerul...

am uns suprafata de lucru si sucitorul cu putin ulei...

a intins aluatul intr-o fasie lunga de nu incapea in cadru... aluatul se lucreaza foarte bine, este elastic...



foaia se unge cu untul topit... si se imparte vizual in 3 parti...
se pliaza prima parte...

a doua parte...

se pune apoi budinca... caldutza...

se pliaza fasiile din ambele parti...


aluatul se rostogoleste pe burta...
apoi se taie fasii de 2 cm latime si sa sucim fiecare "felie" avand grija ca marginile aluatului sa fie dededesubt...folositi un cutit cu lama ingusta si ascutita... aluatul se va turti...prindeti de capete si rasuciti, ca sa nu curga budinca..

se mai lasa la dospit inca 30 de min...

am uns cu galbenusul zbatut bine... si am dat la copt...

dupa ce se scot din cuptor, se acopera cu un prosop umed...apoi se ung cu glazura...

sunt delicioase, am uitat sa fac poze cu sectiunea!:D


reteta este a seimei, am luat in mare parte reteta cu cuvintele ei ca am respectat in tocmai! o pu, sper sa nu se supere!:D

27 de comentarii:

Paradis spunea...

Parca miroase pina la mine.Arata foarte bine.O zi cu soare!

Lia spunea...

Astept salivand,la poarta ta.
Textul ! Textul ! :)

Lop spunea...

Diamond, arata foarte bine. Pare si simplu de facut. Felicitari. Te salut cu drag. Lop

Miha spunea...

Am facut si eu candva demult rasucitele astea! Buuuuune! Bune rau! le voi reface, ca tot mi-ai adus aminte de le. Multam si pup!

MihaeRa spunea...

Arata cu adevarat bine rasucitele astea si cred ca-s delicioase rauuuu...
N-am prea inteles eu partea cu rasucitul, dar asta e..o sa mai vin sa cer explicatii cand le-o veni randul sa le fac;;)...

pansy spunea...

grozave trebuie sa fie.crezi ca unii mai lenesi,asa ca mine,ar putea face rasuitele astea din aluat fraged?din ala de la bella,congelat

Sarea in bucate spunea...

la mine pe blog 2 premii pt tine!

dana spunea...

Tare faine rasucitele ..
Doua premii minunate te asteapta la mine pe blog..
O duminica frumoasa!!

lacucinaromena spunea...

Salut, ai doua premii frumoase la mine pe blog. O duminica placuta!

adnas54 spunea...

Super rasucitele tale.... Desi eu nu-s maiestra la aluaturi, cand le vad la tine cum arata... poate incerc. Sanda

Gospodina de Criza spunea...

Foarte buuune!Eu luasem reteta de la Laura Laurentiu. Sa inerci si varianta ei, cu mere si stafide! Foarte frumos ti-au iesit!

Gabriela spunea...

Foarte frumoase rasucitele de-ti ia ochii,cred ca sant si bune rau pupici!ciao!!!

Micul spunea...

Ce bine arata.

Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa va apere de toate relele stiute si nestiute.

Sa aveti parte de sanatate si de mult bine.
Paste fericit!

diamond spunea...

Paradis, a mirosit in toata casa!:)) multumesc! te pup!

diamond spunea...

textul, a venit, dar mai tarziu! dar nu sta la poarta, vino in casa!:D te pup!:D

diamond spunea...

multumesc, Lop, esti draguta! te pup!:D

diamond spunea...

hei, Miha, ma bucur ca mai scot la iveala retete! cu siguranta ale atle arata fantastic! :D te pup!

diamond spunea...

m.t am incercat sa explic cat se poate de bine! intreaba-ma da? :D te pup si spor!:D

diamond spunea...

pansy, nu cred ca n-ar iesi...bine, se schimba consistena aluatului, clar!sigur iese bun!:D spor!

diamond spunea...

multumesc justy pt premii! te pup!:D

diamond spunea...

multumesc, Danna! esti o scumpa!te pup!:D

diamond spunea...

"la cucina romena" multumesc frumos pt premii! scuze ca nu-ti stiu numele!:D

diamond spunea...

multumesc, Sanda! incearca-le, prima iese mai greu zic eu, dupa asta merge bine!:D recunosc ca m-am chinuit un picut!:D

diamond spunea...

Gospodina, buna idee cu mar si stafide! multumesc pt sfat! te pup!:D

diamond spunea...

Gabriela, asa e sunt f bune!:D multuesc si te pup!

diamond spunea...

mnultumesc, Micule!Domnul sa-ti binecuvinteze casa si viata!

Betty spunea...

Super blogul tau! Esti interesata de un schimb de linkuri? Adresa mea este http://bettykitchen.wordpress.com