miercuri, 22 aprilie 2009

Tort Diplomat- preferatul meu

Tortul asta imi place mult de tot, este unul din preferatele mele... este tare bun, usor, racoritor... se face repede si, cu putina imaginatie rezultatul poate fi spectaculos!:D

am facut nenumarate astfel de torturi pentru prieteni, ocazii speciale... n-a mai ramas nimik :D
eu vi-l recomand cu toata inima! :P


poza de album:

Ingrediente:

1 blat de tort sau piscoturi de sampanie savoyarzi
1/2 cana zahar- 250 gr
1/2 cana lapte
3 oua mari sau 4 mici
500 ml frisca lichida
3-4 plicuri zahar vanilat sau doua plicuri de zahar de bourbon
fructe la alegere, nu recomad kiwi pt ca gelatina nu face reactie buna cu kiwi
2 plicuri de gelatina- 20 gr.

decor: fructe
1 plic tort gelee 
in  plus hartie de copt
 se pun intr-un vas ouale cu zaharul si zaharul vanilat, se bat bine pana se dizolva zaharul, apoi se adauga laptele...

ce a rezultat am pus intr-un vas pe bain-marie si am amestecat pana a inceput sa se ingroase... trebuie sa arate ca o ciulama subtire



intre timp gelatina se pune  la inmuiat intr-un castronel cu apa rece pt 7-10 minute... (instructiunile sunt pe plic)

se pregatesc si fructele... se taie marunt ca sa nu incurce la taiatul feliilor...
frisca lichida se bate bine si se da la frigider...

intre timp, se taie 2 fasii de hartii de copt si se introduc in interiorul formei ( forma trebuie unsa cu putin ulei sa se lipeasca hartia de copt) pentru ca nivelul compozitiei va depasi inaltimea tortierii...

 blatul de pisctoturi se insiropeaza foarte putin cu compotul de la fructe...

apoi punem gelatina pe bain marie pana se dizolva toata-ATENTIE, sa nu o fierbeti, sa nu o opariti!
eu am dizolvat-o la microunde pt cateva secunde...
gelatina calda se amesteca in ciulamaua calduta apoi se amesteca totul cu frisca...
amestecati usor pana se omogenizeaza... gelatina si ciulamaua sa aiba relativ aceeasi temperatura...altfel gelatina fiid mai grea are tendinta sa ramana pe fundul vasului...

amesctecam de jos in sus... la textura va fi ca o spuma groasa...


se toarna jumatate din compozitie peste blatul insiropat...

se adauga fructele... apoi cealalta jumatate din compozitie...


uneori impart compozitiile si mai intercalez un blat de piscoturi... si la urma se adauga a doua parte din compozitie...

se da la frigider min. 4 ore, se dau jos hartiile de jur imprejur...
se decoreaza dupa bunul plac...


o felie pt voi!




reteta este a bulinutei, careia ii multumesc mult!

sa aveti pofta!:D


31 de comentarii:

Lissa spunea...

Ce tort frumos ai facut,Diamond!
E adevarat ,diplomatul e un tort racoros si tare bun si eu il fac des,mai ales ca la Karina-i place tare mult...si la majorat vrea tot diplomat,te pup!

Momo spunea...

diamond,si eu iubesc acest tort!al tau arata...mortal!felicitari!

Ala Oancea spunea...

Excelent ! Nota 10 cu steluta ;)

Sandy spunea...

Foarte frumos tortul imi place cum a iesit. ma tot uit cum faceti voi diplomaturile astea si inca nu am indraznit sa fac nu stiu de ce. trebuie sa incerc si eu neaparat.

CamiWitt spunea...

Frumosul,mumosul...si capsunile...

diamond spunea...

Lissa, multumesc!toata familia mea e innebunita dupa tortul asta! :D

o sa incerc si varianta ta de tort diplomat ca-mi place :P

diamond spunea...

multumesc mult alis! m-a ajutat si berbatu un pic, el a pregatit ciocolata pt decor :P

diamond spunea...

Ala, multumesc, esti o dragutza! :D

diamond spunea...

Alexandra, trebuie sa incerci... curaaaj, io iti tin galerie! :D ai sa te indragostesti instant de el!:P

diamond spunea...

Cami, danke! abia astept sa postezi!:D

LF spunea...

Este de exceptie! Felicitari! Ornarea si aranjamentul cu panglica sunt deosebite.

diamond spunea...

multumesc, Leo! :D

Mary spunea...

Fantastic this cake !

diamond spunea...

thanks,Mary! :D

lauralaurentiu spunea...

Vai, doamne, da' frumos l-ai mai facut! Mie oricum imi place diplomatul, cand il vad si asa de fitzos mai ca imi vine sa musc din monitor!

adriana gherman spunea...

felicitari! ai facut un tort cu o prezentare de expozitie, si un gust pe masura, cred. Am sa-l incec si eu cat de curand.

diamond spunea...

multumesc, Laura!ma faci sa rosesc! :P :D

diamond spunea...

nana, sa-l incerci, nu cred ca-ti va parea rau! e de-li-cios! :P

nicolici spunea...

uraaa, l-am facut si eu si mi-a iesit,asa frumos ca al tau pt ca te-am copiat ( nu te supera )azi fiind sf. constantin si elena si prietenul meu fiind constantin am gasit prilejul de al face si am intrat doua minute ca sa-ti multumesc, deci multumesc mult pt reteta sfaturi si poze.

diamond spunea...

nicolici ma bucur mult ca ti-a placut si ca am putut sa te ajut cu sfaturi si poze!:D nu am pt ce sa ma supar, mi-ar fi placut sa-l vad! la multi ani prietenului tau! :D

Anonim spunea...

Foarte frumos si bun. Cu siguranta o sa-l incerc. Cum pot printa reteta fara poze?

diamond spunea...

Bine ai venit, draga Anonim. tortul e fara indoiala printre preferatele mele, il recomand cu toata inima. voi pune si o sectiune ca sa fie si mai edificator. cat despre printat, nu este alta optiune decat cu copy si paste in word, sau la mana. o zi cat mai frumoasa

crigac spunea...

Felicitari!!am facut tortul.. e la frigider:). blogul tau este o binecuvantare pt mine.

diamond spunea...

crigac, imi pare tare bine! :D cum a fost gustul? :D te astept cu mare placere si in continuare!:D

Anonim spunea...

Felicitari pt toate retetele tale minunate!As vrea sa fac si eu tortul acesta BESTIAL DE ARATOS SI GUSTOS dar am o intrebare: albusurile se pun o data cu galbenusurile?Simo

diamond spunea...

Bine ai venit, Simo! ma bucur ca iti plac! si da, albusurile se pun impreuna cu galbenusurile!:D spor!

luk06 spunea...

Tin sa-ti multumesc din suflet pentru reteta pentru k de cand am gasit-o aici la tine fac aceasta reteta mereu,la toate sarbatorile si nu numai,ba chiar am dat-o la toate cunostintele care au gustat din el sau au auzit laudele pt reteta.Este o reteta de nota 1000....

Anonim spunea...

Diamond, 1/2 cana zahar de 250 gr si 1/2 cana lapte? In poza arata ca sunt pline, din acest motiv sunt un pic nedumerita. Foarte frumos tortul! Felicitari

diamond spunea...

canile pe care le-am folosit sunt mai mari si ca sa fac un tort mai mare am marit un pic cantitatile de asta in poza apar ca aproape pline.

1/2 de cana de zahar adica 250 gr. zahar. in egala masura si cu aceeasi cana se masoara si laptele.

Duță Lucica spunea...

Crema iese la fel de gălbuie și așa să se topească în gură,punând ouăle întregi? Am făcut cândva și eu, dar, numai cu gălbenușurile. Fiind ouăle întregi, pe bain-marie , se leagă repede si bine? Mulțumesc!

Duță Lucica spunea...

Crema iese la fel de gălbuie și așa să se topească în gură,punând ouăle întregi? Am făcut cândva și eu, dar, numai cu gălbenușurile. Fiind ouăle întregi, pe bain-marie , se leagă repede si bine? Mulțumesc!