sâmbătă, 6 aprilie 2013

Chec tigru...arrrrrr!!

dragele mele, bine v-am gasit! azi am o reteta de chec tigrat, dungat...fermecator, cuceritor!
e dens, fraged, pufos... se pastreaza proaspat mai mult timp...asta daca rezista, desigur :)

se asorteaza bine langa o cana de lapte, cafea... 

prin urmare prudusul finit:
Ingrediente:
250 gr. faina
250 gr. unt moale/ eu am pus margarina
250 gr. zahar
2 plicuri zahar vanilat sau 1 plic de zahar bourbon
4 oua
50 gr. amidon
1/2 plic praf de copt
75 ml. lapte
un praf de sare
15-20 gr. cacao
intr-un bol se mixeaza margarina cu zaharul, zaharul vanilescu si praful de sare...
se mixeaza bine pana se albeste compozitia...
apoi se adauga oualele rand pe rand si mixam dupa fiecare...
apoi se adauga faina amestecata cu amidonul si praful de copt...
apoi se incorporeaza aprox 50 ml de lapte din  75 de ml...
compozitia rezultata se imparte in doua... in cea in care punem cacaoa sa fie cu 5-6 linguri mai putin...
 si tot in compozitia cu cacao se adauga restul de lapte...amestecam bine...
se pregateste tava... eu am ales o tava de chec pe care am uns-o cu ulei si am tapetat-o cu faina...
am inceput sa pun in centrul formei o lingura de aluat alb peste care am pus o lingura de aluat maro...
se pune asa doar in centru...alternand compozitiile pana se termina...

fiecare castron sa aiba lingura lui, desigur...
 tava se da la cuptorul preincalzit... la o temperatura de 175-180 de grade... 45-50 de minute... pana cand iese scobitoarea curata... eu l-am tinut o ora si vreo 10 min... musai testul cu scobitoarea...nu deschideti usa cuptorului in primele 20 de min... ca nu aveti de ce, chiar :D
cand e gata, se scoate la racit... eu l-am rasturnat si am asteptat sa se raceasca ...:D
se lasa la racit, se pudreaza daca doriti... eu am sarit peste pasul asta...
si acum... sectiunea mult dorita si mult asteptata de mine... m-am invartit ca tigroaica... tot asteptand sa se raceasca si sa-l tai...
nu mancati fierbinte, sau cald... sa nu faceti alta isprava! :D
 asadar... sa continuam
 Pofta mare! multumesc, Poka! pupaciuni, floricele, si alte filomele! :* :*

9 comentarii:

Valentina Mihaescu spunea...

Foarte frumos arata si desigur delicios.

Haplea spunea...

Foarte aratos acest chec!!!

fimere spunea...

ce marbré est parfait, bravo
bonne journée

diamond spunea...

multumesc, Valentina! e de mare efect!:D

diamond spunea...

multumesc, Haplea!:D

diamond spunea...

merci, Fimere! :* :*

Daniela Addario spunea...

Delicios... L-am facut si eu o data, si am tot pus cu lingura (trebuia cu un linguroi sau poloni) de am facut scurta la mina, ma durea cind am terminat toata compozitia. Dar cum arata atit de minunat, merita efortul...

pansy spunea...

Arata spectaculos! Ti-am furat reteta!

Mariana spunea...

L-am facut si eu,dar cu straturi mai rare,oricum il marmorezi e delicios.