joi, 20 februarie 2014

Prajitura cu crema din smantana si nuci

zilele trecute rasfoiam caietul de prajituri al mamei si am dat peste o reteta pe care nu am mai facut-o de ani buni.
mi-am amintit ca mama o facea adesea de sarbatori, nu stiu sa zic de ce, ideea este ca prajitura se manca repede si era foarte dorita si de toti ai casei si de musafiri.
asadar...
si inca una...
Ingrediente:
Foi:

1 lingurita de unt
1 lingurita untura
250 gr. zahar
1 pahar lapte caldut
1 lingurita cu varf de amoniac
faina cat cuprinde, aluatul sa fie potrivit, usor de manevrat

Crema:
500 gr. smantana grasa ( recomand de tara nu din comert)
alternativa este smantana dulce pt frisca Dorna sau Zuzu.
Dorna mi se pare teribil de scumpa... zuzu e ok dar bati la smantana pana faci scurta la mana...
250 gr. nuci prajite si macinate
2 plicuri zahar de bourbon
zahar dupa gust...

in laptele caldut se dizolva amoniacul ... miroase putin intepator, nu va panicati, mirosul dispare la copt
toate ingredintele se amesteca impreuna ... eu am folosit robotul... faina se adauga in ploaie pana se obtine un aluat potrivit cu care se lucreaza f usor.
aluatul se da o jumatate de ora la rece... se portioneaza in trei...
se intind trei foi... cat de subtiri puteti...
 se coc foile pe spatele unei tavi unse cu unt...foc moale 8-10 min... pane se auresc pe margini...
crema:
smantana se bate bine cu zaharul pana se transforma intr-o frisca groasa, cremoasa...
va recomand un mixer sau un robot...
frisca se amesteca cu nuca macinata si zaharul vanilat...
cele trei foi reci se umplu cu aceasta crema si se da la rece...
rabdaaare, rabdaaare... se inmoaie aprox in 24 de ore...
e o prajiturica simpla, catifelata si destul de densa!
eu zic ca va va placea!

va pup! revin cu crema de zahar ars!

3 comentarii:

Lubita Iancu spunea...

Ai vazut cat de folositoare sunt caietele mamelor??in tinerete faceam si eu prajiturica asta si stiu cat de buna e!!

Aurica spunea...

a iesit super..imi place ca e pufoasa, cremoasa si sigur cu un gust si o aroma unica si aparte :)

Unknown spunea...

A fost cea mai iubita rețetă din copilăria mea.Bunica mea o făcea mereu la Sărbători. Acum nu mai e printre noi dar prajitura ei a rămas o amintire frumoasa .VĂ mulțumesc mi ați adus aminte de o prajitura minunata lăsată de bunica mea.