duminică, 20 ianuarie 2013

Langosi unguresti

nu am prea multe de spus decat ca... se mananca repede si asta pe buna dreptate! sunt buni, dom'le ce mai tura-vura!:D

uite asa:


 Ingrediente:
500-600 gr. faina
100 gr. smantana ( 20% grasime
1 cub drojdie ( 25 gr.)
250 ml. lapte
2 galbenusuri
jumatate de lingura ulei
un praf de sare

deasupra:
smantana
cascaval ras/eu am pus telemea
marar/patrunjel/ceapa verde rondele

 drojdia se dizolva in 2-3 linguri de lapte cald ... si se pune in centrul fainii ca sa dospeasca...
lasati-o cateva minute...
apoi se adauga galbenusurile, restul de lapte cald, smantana, sarea, uleiul...
am pus totul in cuva robotului...intr-un minut s-a format o bila de aluat pe care am luat-o putin la framnatat...
trebuie sa iasa un aluat elastic... daca e lipicios mai adaugati faina...
am pus aluatul intr-un vas si l-am lasat la dospit 30-40 de minute, la loc cald, ferit de curenti si acoperit cu un prosopel

se rup bucati din aluat...se intind cu degetele pe masa/planseta tapetata cu faina...
uite asa, puteti sa le faceti si mai grosute, mie imi plac subtirele...
se pun intr-o tigaie cu ulei incins...
se va umfla... apoi intoarceti si prajiti si pe partea cealalta...
 cand sunt gata, se scot pe hartie absorbanta...
se pune putina smantana deasupra, se rade cascaval sau branza...
si deasupra putina verdeata... am incercat cu rondele de ceapa verde si e super!
langosii sunt buni si calzi si reci... ia uite lume o sectiune:
acest aluat este foarte fain in sensul ca se poate pastra la frigider intr-o punga bine inchisa la gura, chiar si 6 zile. astfel puteti avea langosi proaspete mereu... aluatul se va umfla si va dospi in frigider la rece, si se va dezumfla cand rupeti bucati din el... daca faceti asa, imediat dupa ce il scoateti de la frigider lasati-l putin la temperatura camerei.
Pofta mare! sunt deliciosi!
multumesc, Poka!pupici, flori si alte alea!:D

4 comentarii:

adnia spunea...

ador langosii!

Irina (Bucataria Irinei) spunea...

Sunt buni de tot! De mult mi-e pofta numai nu apuc sa fac! Da prea m-am enervat! :)

Unknown spunea...

Sunt grozavi de buni, eu as manca in fiecare zi! Pup

Lia spunea...

OMG !
Placinte si langosi nu as refuza niciodata.
Si ce bulbuci fac in ulei ! :)