luni, 17 martie 2014

Prajitura cu ciocolata si biscuiti

buna dragilor!
prajiturim? da, prajiturim...ei, prajituriim? normal ca prajiturim!
se face asa de usor... cat ai bate din palme!
daca se anunta musafiri, prajitura e ideala... scapi repede si basma curata! :))
asadar e buna si practica!

Ingrediente:
2 pachete mari de biscuti Petit Beurre
1 kg ciocolata de menaj de buna calitate ( se poate cu ciocolata cu lapte)
1 galetusa smantana (1kg) 20%
esenta rom
1 cana de apa
nuca macinata
Nota! am folosit jumatate din ingrediente!
 ciocolata se rupe bucati si se pune la topit intr-un castron pe bain-marie...
ciocolata topita se lasa putin sa se racoreasca...
smantana se inglobeaza putin cate putin in ciocolata topita cu ajutorul unui tel...
eu am pus ciocolata cu 50 % cacao, un pic amaruie as zice, dar nu-mi displace... daca considerati ca mai trebuie zahar adaugati dupa gust...
compozitia e usor acrisoara de la smantana dar combinata cu biscuitii dati prin rom...iese... jmecher ;)
se face un sirop din apa cu rom... biscuitii se scufunda rapid in sirop pe o parte si pe alta... nu insiropati prea tare...
biscuitii se asaza frumos in tava... se toarna compozitie...
al doilea rand de biscuiti se pun invers ( pe lat)...si tot asa pana termina compozitia
ultimul strat sa fie de ciocolata nu de biscuiti...
desupra se presara nuca (prajita si macinata)...
se da la frigider... se portioneaza dupa cateva ore...
pofta mare!
multumesc, Anca Benq!:* :*

7 comentarii:

Adela Zilahi spunea...

Mmmmm ce bine arata !! Musai de incercat!! O reteta pe gustul meu!! Pupici!!

Lubita Iancu spunea...

Ai prajiturit,normal ca ai prajiturit,da ai prajiturit la greu nu gluma!!!nu cred ca mai gasesc nici o bucatica asa-i???
pup si o seara buna!!

Paula Virginia spunea...

Super buna, am sa o incerc, o sa le placa copiilor mei!
Apa cu rom? Sau cu esenta de rom?

Anonim spunea...

www.carrousel.ro Va invitam sa vizitati site-ul nostru si eventual sa gustati din deliciile noastre frantuzesti! :)

diamond spunea...

multumesc, Adela! :* spor!

diamond spunea...

Lubita, s-a terminat pana la ultima firimitura! :*

diamond spunea...

Buna, Paula!
esenta de rom am specificat in ingrediente; in reteta am scris amestec de apa cu rom (esenta, de fapt)
spor la prajiturit!