luni, 16 iulie 2012

Parfait de fructe si ciocolata

ta daaaaaam!!!

cea mai buna inghetata home-made! absolut de vis!

la pozat :D

mic dejun cu inghetata? de ce nu? ;)

am privit zmeura in ochi :D

si acum...
Ingredientele:
(10 portii)
400 gr fructe ( eu am pus 200 gr. cirese fara samburi; 200 gr. zmeura)
1 plic vanilie concentrat
2 plicuri zahar vanilescu
400 ml lapte
5 galbenusuri
100 gr. zahar
4 linguri rom (alb - preferabil)
100 gr. ciocolata alba
250 ml. frisca
150 gr. mascarpone
4 linguri ciocolata rasa (alegeti o ciocolata buna, eu aveam una cu aroma de cafea in frigider)
50 gr. nuci sau alune de padure prajite apoi tocate


laptele se amesteca impreuna cu vanilia... eu l-am incalzit putin...

galbenusurile se mixeaza bine cu zaharul si romul...
apoi laptele caldut se toarna in fir subtire...

toata compozitia se pune intr-un vas... pe bain marie si amestecati constant... pana scade...nu o lasati sa clocoteasca ci sa scada incet la foc amestecand constant...

intre timp am pregatit tava... (una de chec)... pe care am udat-o cu cativa stropi de apa ca sa se lipeasca bine folia alimentara...

am batut frisca lichida... si cand a fost gata am dat-o la frigider..

crema e gata cand capata o consistenta cremoasa dar subtire... incercati pe dosul lingurii...
cand crema e gata am adaugat si ciocolata alba maruntita si am amestecat constant pana aceasta s-a incorporat...


crema se da la racit...
iar cand e rece i se adauga pe rand... mascarponele... mixati bine...

apoi frisca pe care am scos-o rece de la frigider ca era mai batoasa...
se incorporeaza cu lingura de lemn si nu cu mixerul...

apoi am adaugat ciocolata rasa...




apoi se adauga nucile/alunele maruntite...

la final se adauga fructele...
amestecati usurel...

am turnarnat in tava ...
bineintele ca am 'linchit' blidul :))) asa cum spunea mama...

se da la congelator minim 4 h...
apoi se rastoarna pe o tava... eu ma invarteam pe langa tava ca... nu iesea neam...
mi se lipeau degetele de tava =)))

folia se da la o parte desigur...
si iaca fantezia :d

mmmm....

uite asa, mai aproape...


Pofta maxima si extrema! va spun sincer e cea mai buna inghetata home-made!

7 comentarii:

Adela Zilahi spunea...

MMm ce bine poate sa arata!! Arata divin!! Pupicei!

diamond spunea...

multumesc, Adela! e minunata! te pup

DiaMar bucataria galbena spunea...

Eu sunt fan inghetata,asa ca este pe gustul meu.Facem schimb?
Pupici!

Luminita spunea...

Aoleuuuu!!! Pune repede, reteta, ca mor aici! Te roooog! Arata intr-un mare fel.

Buburuza Bubu spunea...

Mmmmm ce-mi place!!!Delicios!

Bianca spunea...

Cum ii spune si numele este perfecta aceasta prajitura, o voi face si eu

Cristina spunea...

Delicioasa inghetata. As manca si eu acum o portie.