duminică, 1 iulie 2012

Prajitura cu visine rasturnata

sedinta foto




Ingrediente: pt o tava 31x33
in poze am folosit jumatate din ingrediente pt ca am avut o tava micuta
800 gr- 1kg. visine (curatate de samburi)
250 gr margarina din care 50 gr sunt pt ungerea tavii...
230 gr. zahar din care aprox 30 gr. sunt pt visine
4 oua
200 faina
zahar vanilat
1 varf de lingurita praf de copt
lapte (optional) pt subtiat aluatul


50 de grame de margarina la temperatura camerei se folosesc la acoperirea completa a tavii...

se acopera cu zahar margarina... cam 30 gr. -mi s-a parut un pic cam dulce pt gustul meu, mai ales ca nu imi plac deserturile foarte dulci...deci daca vreti mai putin dulce acoperiti margarina in strat mai subtire de zahar ( daca aveti alte fructe care sunt si ele dulci, reduceti cantitatea de zahar)

apoi am pregatit aluatul...
am amestecat la mixer galbenusurile cu restul de zahar (200 gr. puteti pune 170 gr. daca o vreti mai putin dulce) si zaharul vanilescu...

am mixat bine apoi margarina la temperatura camerei...

apoi am incorporat faina cu praful de copt...
daca aluatul este prea vascos, turnati cate putin lapte pana mai subtiati compozitia...

peste aluat se adauga albusurile batute spuma ...

peste margarina si zaharul din tava...se asaza visinile frumos...

aluatul se toarna peste visine...

se da la cuptorul preincalzit timm de 30 de min... pt ca am schimbat cuptorul, va sfatuiesc sa verificati prajitura cand e gata cu ajutorul unei scobitori si cand se aureste usor deasupra...

cand e gata... se rastoarna rapid pe o tava incapatoare... si mare atentie ca sa nu va frigeti...prajitura va lasa sirop...

mi s-a parut ca visinile si siropul... alcatuiesc o dulceata minunata... care face casa buna cu restul aluatului...siropul se va infiltra usor in aluat...

va recomand sa o pastrati la frigider...

gataaaa

Pofta mare!!reteta este a colegei mele Cristina sau mai bine spus a mamei ei, Lili! eu am schimbat putin ici-colo! :D

2 comentarii:

Craita spunea...

Vreau reteta, vreau reteta, oare merge si cu piersici???Am niscaiva piersici si se pare ca s-au copt prea tare si nimeni nu mai vrea sa le pape , trebuie sa le fac de-o praji, daca da, incerc varianta ta, daca nu, merg pe o budinca de orez, poop:)

diamond spunea...

Craita, incearca si cu piersici, n-are de ce sa nu iasa. te pup, spor la prajiturit