miercuri, 20 martie 2013

Mancare de spanac cu usturoi

cand ma gandesc la spanac, inevitabil...imi vine in minte desenul animat, Popeye, the Sailor Man... si cum desfacea el conservele si le termina dintr-o inghititura, ca mai apoi sa capete puteri nebanuite!

cata curiozitate am avut ca sa o rog pe mama sa-mi dea spanac ... ca parca Popeye prea manca cu nesat, si era viguros nu gluma! :)) nu prea m-a cucerit, dar acum realizez ca este o mancarica delicioasa, sanatoasa careia nu tb sa-i spui nu! ca nu ai de ce!:D
asadar:
 am luat de la piata:
1kg de spanac ( aprox 2 portii) am luat putin pt ca al meu sot nu e tentat decat de leguma numita 'porc' :))
1 ceapa
pasta de tomate
5-6 catei de usturoi
sare
piper
ulei
lamaie
puneti o oala cu apa si sare la fiert...
spanacul se curata de codite...apoi
se spala bine, bine in baie de apa rece, in 2-3 ape chiar...pana dispare orice urma de pamant...
pt operatiunea asta puteti folosi un lighenas incapator sau chiuveta, spalata bine in prealabil ...
spalati spanacul cu grija, scuturandu-l usor de apa... il puneti intr-un vas separat! spalati lighenasul sau castronul de urmele de pamant...repetati operatiunea de 2-3 ori...
cand apa cu sare da in fiert, adaugati spanacul...opariti-l aprox. 2 min.
daca nu incape tot in oala, repetati operatiunea...
intre timp... pregatiti o sita in chiuveta... iar cand spanacul e gata, treceti-l sub jet de apa rece, ca sa-si pastreze culoarea verde, frumoasa...
apoi il scurgeti bine, puteti sa-l strangeti cu mana... si il maruntiti cu ajutorul unui cutit...
ceapa se taie cubulete, usuroiul se marunteste si el...intr-o oala se incing 2-3 linguri de ulei de masline in care se caleste ceapa...pana aceasta se inmoaie...apoi se adauga 2-3 linguri de rosii pasate, diluate intr-o ceasca de apa...apoi usturoiul...
se lasa sa forfoteasca vreo cateva minute dupa care...se adauga spanacul maruntit...
mancarea se lasa sa fiarba la foc mic pret de 7-10 minute... potriviti de sare, piper!

spanacul e bun si cald si rece... mie imi place sa-l mananc cu putina zeama de lamaie... e acrisor si e f bun! combinatia dintre spanac si lamaie merge de minune!
va recomand sa-l papati cu ou prajit, cu galbenusul moale!


va pup! o saptamana de fier sa aveti!

7 comentarii:

Unknown spunea...

mancarea asta imi place enorm, eu sunt mai ceva ca popeye...cu spanacul. L-as manca oricand :)) Te pup

diamond spunea...

:)) e intr-adevar bun! te pup, draga mea!

Biochimist la cratita spunea...

Ador spanacul, iar mancarica facuta de tine e delicioasa!

diamond spunea...

multumesc, Alina!o zi insorita!:D

Oana D. spunea...

Chiar mi-e dor de mancare de spanac, insa la noi e inca frig, nu au aparut trufandalele...

Diamond, blogul meu s-a schimbat, te rog schimba adresa lui in blogrollul tau din http://caietul-cu-retete.blogspot.ro/ in http://retete-vechi-si-noi.blogspot.ro/ prima adresa nu mai exista.

Multumesc mult!

fimere spunea...

un plat appétissant et délicieux
bonne semaine

Lubita Iancu spunea...

Mmmm,ce pofta mi-ai facut ca-mi place tare!!
O seara linistita!!